Professionell inköpare till konsultuppdrag

Poolia Sälj&Marknad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sälj&Marknad AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje eller i hela Sverige

Poolia Sälj&Marknad AB
Presentation
Nu söker vi en inköpare med erfarenhet av att bygga upp en inköpsorganisation. Tjänsten som är på heltid och på konsultbasis ska tillsättas omgående. Inledningsvis sträcker sig uppdraget till och med augusti. Under uppdraget kommer din arbetsplats att vara vår kunds kontor i Liljeholmen/Årstadal.
I januari startade vår kund ett inköpsprojekt med mål att sätta en ny organisationsstruktur gällande inköp. De befinner sig därför i en spännande fas och behöver din hjälp för att förankra den nya processen.

Publiceringsdatum
2009-04-14

Dina arbetsuppgifter
Under uppdraget kommer du att arbeta operativt med att förankra inköpsprocessen i vår kunds organisation. Till stöd har du projektledaren.
Din roll blir att färdigställa relevanta stöddokument kopplade till inköpsprocessen. Många dokument finns sedan tidigare på norska och du kommer att översätta dessa.
Vissa upphandlingar är koncerngemensamma och samtliga upphandlingar administreras i Mercells webbaserade system.
Utbildning/erfarenhet
Du som söker har akademisk examen med marknads- eller ekonomiinriktning samt minst tre års erfarenhet av operativt inköp, gärna från mindre eller medelstora företag. Du har förhandlingsvana och kan därför aktivt delta i inköpsteamets möten. Erfarenhet från att bygga upp en inköpsfunktion ser vi som ett stort plus.
Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel och Power Point. Har du tigare arbetat i inköpssystemet Mercell är det meriterande. Dina engelskkunskaper är mycket goda.
I denna process söker vi dig som är strukturerad och noggrann. Vidare är du självgående och har en god känsla för när det är behov av att förankra beslut respektive hur olika uppgifter ska lösas.
Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 19212
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Poolia Sälj&Marknad AB

Adress
Poolia Sälj&Marknad AB

Jobbnummer
433419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sälj&Marknad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sälj&Marknad AB: