Professionell förvaltare
Skellefteå kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun Kommunledningskontoret i Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.
Referensnummer 005
Vikariat perioden snarast - 2015-05-30. Vikariatet kan övergå till en fast anställning om erforderliga beslut tas.
Skellefteå kommun har för närvarande tre förvaltare anställda. Verksamheten är organiserad under kvalitet och förnyelse på kommunledningskontoret. Förvaltarfunktionen ansvarar för att stödja medborgare med speciella behov, så kallade huvudmän, i ekonomiska, sociala och juridiska frågor. Arbetet vilar på kommunens värdegrund som är professionalitet, engagemang och framsynthet
• **** Arbetsuppgifter *****
Företräda och bevaka huvudmännens intressen i det dagliga livet, både socialt och ekonomiskt. Det innebär att, förutom kontakter med huvudmän, även ha kontakt med olika myndigheter som socialtjänst, psykiatri, försäkringskassa med flera. Handha och ansvara för huvudmännens privatekonomi vilken redovisas till överförmyndarenheten på årsbasis.
• **** Kvalifikationer *****
Socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Administrativa kunskaper samt erfarenhet av nätverksarbete med olika aktörer som exempelvis socialtjänsten, psykiatrin och försäkringskassan är meriterande. Arbetet innefattar ett stort egenansvar och kräver att du besitter förmågan att arbeta flexibelt, strukturerat och relationsskapande. På grund av arbetets karaktär är dina personliga egenskaper av största vikt och vi ser gärna manliga sökande. Körkort är ett krav.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.
Publiceringsdatum2014-03-03Arbetstider och omfattningHeltid/Vikariat
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse 0910-73 50 00
Anna-Karin Abrahamsson, SACO 070- 724 68 18
Ingrid Boström, Vision 0910-73 61 69, 070-597 38 42
Teressé Lundmark, förvaltare 0910-73 50 00
FöretagSkellefteå kommun Kommunledningskontoret
AdressSkellefteå kommun Kommunledningskontoret
93185 Skellefteå
Jobbnummer 1795766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.