Professionell administrativ assistent till AstraZeneca

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Arbetsdagen har precis börjat och du har redan agendan full. Du börjar med att gå igenom din chefs inbox men måste snabbt omdirigera ett möte och boka en resa. Du vet att du kommer att arbeta intensivt resten av dagen och att flera av dina arbetsuppgifter är beroende av att du självständigt driver dem. Trivs du som bäst i en liknande situation? Vi på Adecco Office & HR söker en administrativ assistent (PA) till läkemedelsindustrin!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som PA på AstraZeneca kommer du att stötta chefer, linjechefer och andra nyckelpersoner på avdelningen administrativt, med allt från att ta mötesanteckningar till avtalshantering och eventplanering. Ditt fokus kommer att ligga på daglig hantering av kalender och mailbox samt att samordna och schemalägga interna och externa möten, även på internationell nivå. Du sköter researrangemang och bokar internationella resor, inklusive visumhantering, samt sköter reseräkningar. Kort och gott är du den naturliga knytpunkten på avdelningen och du bidrar till en väl fungerande verksamhet med din administrativa expertis. En del i rollen handlar om att kommunicera och ha kontakt med ett stort antal personer i och utanför organisationen. Det kommer därför att ställas höga krav på din förmåga att uttrycka dig och kommunicera med andra.

Uppdraget startar i maj och beräknas pågå minst ett år men för rätt person finns mycket goda möjligheter till förlängning. Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta på plats hos AstraZeneca i Mölndal. Vi ber att alla frågor och ansökningar går via ansvarig rekryterare på Adecco.

Vem trivs här?
Du som har flerårig erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna som avdelnings-/chefsassistent i en större, internationell organisation har rätt förutsättningar för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera olika administrativa procedurer och processer, har arbetat i en innovativ och mångkulturell miljö samt med fördel har kunskap inom läkemedelsbranschen. Du kommunicerar flytande på engelska i såväl tal som skrift och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i SharePoint och andra webbaserade system är meriterande. 

Som person har mycket god förmåga att se var din stöttning behövs mest för tillfället och hur du bäst hjälper till. Du har en positiv framåtanda och ett utpräglat servicetänk vilket gör att du enkelt samarbetar med olika människor. Med god organisationsförmåga kan du hantera flera projekt samtidigt och du vet hur du ska prioritera mellan de olika arbetsuppgifterna. För att lyckas i rollen har du även förmåga att se helheten, agera snabbt och tänka proaktivt samtidigt som du är flexibel om förutsättningarna ändras. Vi ser vidare att du har hög integritet, arbetar självständigt och driver ditt eget arbete framåt.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-19

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523 Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2793022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: