Profesionell ekonom och administratör

Sefab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sefab i Stockholm, Södertälje, Norrköping eller i hela Sverige

Ekonom och administratör med professionell personlighet!
Har du den ekonomiska kompetens vi behöver och vill arbeta med vår kundtjänst, administration och bli vår "spindel i nätet"?
SEFAB är ett familjeföretag i fastighetsbranschen med inriktning mot teknisk fastighetsförvaltning. Vi är idag 12 anställda med huvudkontor i centrala Stockholm.
Vårt produktsortiment består av teknisk fastighetsförvaltning d.v.s. fastighetsskötsel med övrigt tillkommande såsom markskötsel, hyresgästservice, systematiskt brandskyddsarbete, projektledning m.m.
Våra förvaltningsuppdrag omfattar hela Stor-Stockholm och mindre delar i Mälarregionen
Vi expanderar i vårt produktsortiment och söker nu en "spindel i nätet"-person för kundtjänst, administration och ekonomi till vårt kontor i centrala Stockholm. Du blir vårt ansikte ut mot hyresgäst, kund och leverantör och får stort ansvar i det ekonomiska arbetet med avstämningar, resultatenheter, budgetarbete, bokslutsarbete m.m.
Vi söker dig som är självgående, initiativtagande och har organisationsförmåga för ett arbete som innefattar många olika uppgifter. Ansvarskänsla, noggrannhet och att snabbt kunna växla från en arbetsuppgift till en annan blir en del av din vardag.
Att samtidigt planera långsiktig och vara ett administrativt stöd till våra fastighetstekniker i deras operativa fältarbete ligger inom ramen för dina arbetsuppgifter. Övriga egenskaper som passar in på dig är punktlig, ordningsam, stresstålig och det klassiska "många bollar i luften".
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kundtjänst & hantering av serviceanmälningar
• Administrativt ansvar för kontor; material, drift/fastighetspärmar, nyckelregister m.m.
• Samordna och administrera ronderingslistor, mätaravläsningar m.m.
• Administrativt dataarbete och dokumenthantering
• Samordning och planering av löpande underhåll i befintligt fastighetsbestånd
• Samordning och genomförande av projekt
• Avstämningar, resultatenheter, budgetarbete, bokslutsarbete m.m.
• Övrigt tillkommande administrativt arbete
Vi ser att du är van vid hög servicenivå, besitter en stor social kompetens där ledorden professionell personlighet blir en värdegrund för dig. Vi ser att du har gymnasiekompetens eller högre. Uttrycker dig väl i svenska språkets tal och skrift. ECDL alt. mångårig erfarenhet av MS-office ett krav. Vi ser även att du har erfarenhet från kundtjänst med telefon och mailhantering. Mycket goda ekonomikunskaper och erfarenhet från arbetsuppgifter enligt ovan är ett krav. Bakgrund från organisationsarbete är meriterande. Vi ser det även mycket meriterande med någon form av ledarbakgrund från arbetsliv eller föreningsliv.
Erfarenhet från fastighetsbranschen, förvaltning och/eller fastighetsrelaterade tjänster är meriterande men inget krav.
Övrig meriterande kunskap är:
• Hogia, SPCS eller övriga ekonomiprogram
• Macromedia SQL databas , Dreamweaver, Adobe Photoshop mm.
• Arbetsledning
• Telefonväxlar
• B-körkort
• Övrigt du som söker anser är meriterande
SEFAB mål är att bibehålla hög personlig service, öka antalet uppdrag, utvidga befintligt fastighetsbestånd samt fortsätta utveckla produkter inom fastighetsrelaterade tjänster. Det finns goda möjligheter att som anställd växa och utvecklas inom organisationen och de olika tjänster som SEFAB erbjuder.

Publiceringsdatum
2008-11-13

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidare vard. 07,00-16,00 Vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde jan/feb 09

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-19
Endast ansökan via mail.
Sökande som går vidare i processen kontaktas senast 20081128.
Ange följande referens när du ansöker: EKO09
Ansökan kan skickas till e-postadress: kontakt@sefabgruppen.se

Kontakt
Jimmy Hörner, 08-55629800, jimmy.horner@sefabgruppen.se
Björn Granqvist, 08-55629800, bjorn.granqvist@sefabgruppen.se

Företag
SEFAB

Adress
SEFAB
Sveavägen 166, Wenner-Gren Center
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 166, Wenner-Gren Center
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55629800
Faxnummer: 08-55662005
E-postadress: info@sefabgruppen.se

Jobbnummer
351859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sefab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sefab: