Produkttekniker till Optimal2

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bli produktspecialist och arbeta med senaste IT-lösningarna!

Publiceringsdatum
2011-05-02

Företaget
Optimal2 jobbar som speciallister inom området IT Asset Management. Man arbetar främst med programvaran FrontRange som inventerar och samlar in information om kundernas IT-miljöer, programvara, licenser och annan relevant information. Målet är att få en mera standardiserad och effektiv IT-miljö. Optimal2 är ett mindre företag med kunder i olika storlekar. Företaget går starkt framåt och har en ljus framtid. Nu söker man en till tekniker som kan komma in och växa med bolaget.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med olika projekt mot olika kunder. Projekten startas normalt med ett tekniskt möte hos kund där man inventerar IT-miljön. Sedan kommer man att driva projekten innehåller installation av produkterna, test av miljön, utbildning och support mot kunderna. Projekten handlar antigen om en teknisk inventering/informationsinsamling eller utrullning av programvara. Du kommer att jobba både från kontoret men även vara ute hos kund vid installation och utbildning. Det är främst kundernas IT-avdelningar som kommer att vara din kontaktyta.
Möjligheter
Optimal2 är ett mindre bolag där du kan vara med och påverka din vardag och din utveckling. Du får ta mycket ansvar och planera dina dagar. Du kommer att arbeta med en unik produkt som uppskattas mycket av kunderna. Optimal2 värnar om kompetensutveckling och du kommer att få gå utbildningar och lära dig produkterna.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en teknisk grund och intresse. Du kan både ha lite erfarenhet men kan även vara nyexaminerad. Du ska ha en generell kännedom om nätverk och servrar (MS). Det är meriterande med kunskaper inom AD, SQL och paketering. Du ska även ha ett intresse för produkter som underlättar vardagen för IT-avdelningar.
Personliga krav
Vi ser att du har en positiv attityd och är engagerad i ditt arbete. Du har god social- kommunikations- och samarbetsförmåga och har lätt att förmedla budskap och instruktioner. Du tycker om att ta egna initiativ och eget ansvar. Då kunderna kan vara internationella är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi har också krav på B-körkort och det är positivt om du har egen bil.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flex. Start är i så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=118
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: Produkttekniker Optimal2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-40025247, poria@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0720-150593

Jobbnummer
919823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: