Produktkoordinator till Kwintet

Experis Sverige / Kontorsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Kwintet Sverige är en del av Kwintet koncernen, som är Europas största leverantör av arbets- och profilkläder. Inom koncernen finns varumärken som Fristads Kansas, Acode, Hejco, Bragard, Clinic Dress, B&C och Wenaas. Kwintet finns representerat i 24 länder och har fem egna tillverkningsenheter. Koncernen omsätter ca 600 MEUR och har 3300 anställda. I slutet av 2005 förvärvades bolaget av det europeiska investment bolaget IK Investment Partner.

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Kwintet en produktkoordinator med placering i Borås.

Publiceringsdatum
2012-01-27

Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter är att koordinera produktframtagning vid nya kundprojekt och att utveckla existerande kundunika produkter. Du är länken mellan sälj/marknad, produktutveckling, Kwintets globala inköpskontor och produktionsplanering. I din tjänst har du även kontakt med designers och leverantörer samt deltar i kundmöten tillsammans med sälj och marknad. Du deltar aktivt i arbetet med att kontinuerligt förbättra kvalitet och pris på produkterna.

Vem är du?
Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande med textil inriktning. Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter krävs för tjänsten. God datavana och erfarenhet av arbete i Officepaketet är krav. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift krävs för tjänsten.

Som person är du kund- och serviceinriktad och inser vikten av att alltid sätta kunden i fokus. Du är självgående och duktig på att hålla många bollar i luften. Du beskrivs som engagerad, flexibel och initiativrik. Du har ett professionellt förhållningssätt till ditt yrke och arbetar strukturerat. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har en positiv grundinställning.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 033-23 74 62. Sista ansökningsdag är den 7 februari.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson, 033-23 74 62

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1141390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: