Produktkoordinator till Enhet för strategiskt sortimentsarbete i

Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne / Sjukgymnastjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne i Malmö, Staffanstorp, Lund, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en person som ser möjligheter och som gillar att driva projekt? Nu har du chansen att bli en del av Enheten för strategiskt sortimentsarbete inom Hjälpmedel Skåne. Enheten har som uppgift att förvalta, följa upp, driva och utveckla Region Skånes hjälpmedelssortiment som förskrivs till patienter. Genom tydliga och effektiva processer erbjuder vi Region Skånes patienter produkter och hjälpmedel av god kvalitet.

Hjälpmedel Skåne är en egen division inom förvaltning Habilitering och Hjälpmedel med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Vi söker nu en driven och engagerad produktkoordinator som har en yrkesbakgrund inom vården.


Publiceringsdatum
2017-01-19

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en produktkoordinator som kommer att arbeta inom hjälpmedelsområdet kommunikation och kognition. Efter hand kommer du även att delta i arbetet inom andra hjälpmedelsområden som vi ansvarar för. Då rollen som produktkoordinator är ny inom Hjälpmedel Skåne får du chansen att tillsammans med vår enhetschef utveckla rollen och arbetet.

I rollen som produktkoordinator ska du bland annat:

• Ha helhetsansvar gällande sortimentutvecklingen inom aktuellt hjälpmedelsområde
• Driva utvecklings-/upphandlingsarbetet inom aktuellt sortimentet
• Sammankalla sortimentsteam och leda arbetet i teamet
• Ansvara för avtalshantering gällande registervård, leverantörskontakter och avtalsuppföljning samt arrangerar produktvisningar
• Ansvara för omvärldsbevakning och ha goda kunskaper om leverantörsmarknaden inom aktuellt hjälpmedelsområde.

Resor i tjänsten förkommer, främst inom Skåne.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som arbetsterapeut samt mycket goda och uppdaterade IT-kunskaper bland annat i Officepaketet, framförallt i Excel. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av produkter inom kommunikation och kognition. Vi ser gärna att du även har det inom ytterligare något av följande hjälpmedelsområden: inkontinens, nutrition, diabetes, stomi, medicinska behandlingshjälpmedel, rörelsehjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel, syn och hörsel. Utbildning inom inköp, ekonomi och juridik är meriterande för tjänsten, liksom erfarenhet av upphandlingsarbete och logistiksystem samt kunskaper om offentlig upphandling. Då resor i tjänsten förekommer ser vi det även som önskvärt med giltigt B-körkort.

Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det kan också innebära godkänt betyg i svenska 3 alternativt godkänt betyg i svenska som andraspråk 3, eller godkänt resultat på kurs i svenska för utomnordiska studenter motsvarande 60 hp.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa processer. Du är ansvarsfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Vidare är du mycket noggrann, strukturerad, pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har mycket god samarbets- och initiativförmåga samt att du är stresstålig.

Vi tillämpar löpande urval i rekryteringen, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, 08.00-16.30. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: A645787
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Berggren, Enhetschef 044-309 41 02

Företag
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Adress
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3271114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne: