Produktkoordinator med hållbarhetsfokus

Lindab AB / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindab AB i Båstad, Ängelholm, Halmstad, Helsingborg, Lund eller i hela Sverige

Lindabkoncernen har ca 5 100 medarbetare i 32 länder och omsatte 9 872 MSEK år 2019. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne.
För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com


Vi söker en driven och social lagspelare till vår produktavdelning för ventilationsprodukter. Är du strukturerad, kommunikativ och har ett intresse för hållbarhet? Stimuleras du av att ta ansvar och att arbeta med flera uppgifter parallellt? Då har vi tjänsten för dig!

Om Jobbet
Tillsammans med vårt team för Product Management Ventilation Products kommer du att agera som spindeln i nätet gällande hållbarhetsfrågor, underhåll av produktsortiment samt support till våra Business Units. Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter där du kommer att arbeta både rent administrativt samt koordinerande med aktiviteter och information som finns kopplat runt produkterna. Allt för att skapa ett mervärde till våra produkter och göra dom säljbara.

Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:

Ansvara för att upprätta och underhålla produktdokumentation till exempel olika typer av certifikat, intyg, miljödokument och deklarationer.
Koordinera och administrera aktiviteter mellan inköp, marknadsavdelning, produktion, säljbolag etc. avser bl.a. miljö- hållbarhets- och teknisk dokumentation, prisuppdateringar, kvalitetskontroller, förpackningsstorlekar, försäljningsuppföljning och produktändringar.
Supportera samtliga säljbolag i såväl administrativa som tekniska frågor som rör våra produkter.
Ingå som resurs i produktutvecklingsprojekt och uppbyggnad av nya koncept, kan även bli aktuellt att du själv driver mindre projekt.
Behjälplig med att ta fram utbildningsmaterial för delar av produktsortimentet .
Koordinera det arbete som krävs för att bibehålla kvalitetscertifieringar för våra produkter, till exempel genom internrevisioner.

Din bakgrund
Du har en gymnasieutbildning i botten och några års arbetslivserfarenhet, där du har erfarenhet från att arbeta i team. Du har god datorvana och är trygg med att arbeta i Officepaketet. Övrig erfarenhet från affärssystemet Microsoft Dynamics är meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete, exempelvis: kundtjänst, produktdokumentation, teknisk support/innesälj, inköp, administration, koordinerande arbetsuppgifter.

Erfarenhet från upprättande av byggvarudeklarationer samt arbete med externa produktdatabaser såsom SundaHus and Nordic Ecolabelling är en merit.



Du som person
Vi lägger stort värde vid dina personliga egenskaper. Då du kommer att ha många kontaktytor i din roll så ser vi att det är viktigt att du är serviceminded och uppskattar sociala relationer, där du kan skapa förtroende och knyta hållbara relationer. Du är jordnära och har ett ödmjukt förhållningssätt i din roll och till dina kollegor. Du stimuleras av att arbeta mål- och resultatinriktat och har en drivkraft och vilja att utvecklas och ständigt lära dig nya saker. En hög ambitionsnivå med en förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp samt i högt tempo är en förutsättning för tjänsten.



Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor, goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi månar om din personliga utveckling, där du som anställd själv kommer att få vara en del i utformningen av din roll och arbetssituation. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Grevie
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, tillsvidare


Vill du veta mer om tjänsten
Kontakta Annelie Malmström, Ansvarig för Product Management Ventilation Products
Tel 0431-85333, eller via mail: annelie.malmstrom@lindab.com



Välkommen med din ansökan!
Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Månads

Publiceringsdatum
2021-04-29

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindab AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindab AB (org.nr 556068-2022), http://www.lindab.se

Arbetsplats
Lindab Ventilation AB

Jobbnummer
5753824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindab AB: