Produktionsplanerare
Göteborgs Stads Leasing AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-10-15
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stads Leasing AB i Göteborg Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) är ett leasingbolag ägt av Göteborgs Stad. Vårt fokus är att erbjuda attraktiva och gröna leasinglösningar för fordon, maskiner, mikromobilitet samt övrig lös egendom och att ge god service till stadens förvaltningar och bolag. Vi hanterar också en stor del av stadens post-, paket- och matleveranser genom vår transportverksamhet.
Vi driver arbetet kring flera viktiga mål i Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram såsom en fossilfri fordonsflotta, fossilfri maskinpark 2025/2030 och ansvar för strategin Cirkulär ekonomi. Vi arbetar för att bidra till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverka stadens verksamheter till att göra gröna val. Vi arbetar för måluppfyllnad inom flera av områden i stadens ambitiösa elektrifieringsplan och deltar i olika innovationsprojekt inom vårt ansvarsområde. Vi är en attraktiv arbetsplats bestående av tre affärsområden med tillhörande stödenheter med cirka 120 medarbetare och vi omsätter 900 mnkr.
Publiceringsdatum2025-10-15ArbetsuppgifterRollen som Produktionsplanerare
Som produktionsplanerare har du en central roll i att planera och samordna den dagliga driften av vår tilläggstjänst Hämta-Lämna. Tjänsten utförs av våra servicechaufförer med hög kvalitet och hög servicenivå och innebär att fordon hämtas och lämnas hos kunder som har abonnemang på tvätt och städ, samt i samband med däckbyten och service.
I din roll ansvarar du för att planering, leverans, resursfördelning och informationsflöden fungerar enligt plan, så att verksamheten flyter smidigt och effektivt. Du är en nyckelperson i arbetet med att säkerställa en hög kundupplevelse och planerar verksamheten med fokus på effektivt resursutnyttjande.
Rollen innebär också att du fungerar som en länk mellan servicechaufförer, kunder och serviceverkstadens planering. Ditt professionella bemötande och din förmåga att skapa förtroende är avgörande för att ge våra kunder en positiv upplevelse och en service av högsta klass.
Dina arbetsuppgifter• Planera och samordna den dagliga verksamheten för Hämta-Lämna service.
• Säkerställa att leveranser, resurser och informationsflöden fungerar enligt uppsatta mål.
• Fungera som en tydlig och närvarande länk mellan planeringsfunktion servicechaufförer och kunder.
• Ansvara för tillhörande administration, såsom framtagande och uppdatering av körscheman för fordon med månatliga abonnemang, årliga serviceåtgärder och säsongsvisa däckbyten.
• Inventera och uppdatera kunduppgifter samt hantera uppstart och avslut av avtal.
• Sköta fakturahantering kopplad till tilläggstjänsten, inklusive fakturering av månatliga abonnemang i samverkan med enhetens övriga tjänster.
• Säkerställa en tydlig och kontinuerlig kommunikation internt och externt, samt verka som kontaktpunkt mellan chaufförer, kunder och serviceverkstad.
• Skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer genom ett professionellt bemötande och ett lösningsorienterat arbetssätt.
• Hantera avvikelser och oväntade händelser i realtid med lugn, beslutsamhet och god prioriteringsförmåga.
• Identifiera orsaker till problem och initiera lämpliga åtgärder för att säkerställa en fortsatt stabil drift.
• Säkerställa att rutiner, kontroller och återkoppling sker på ett strukturerat och spårbart sätt.
• Bidra till ett kontinuerligt förbättringsarbete genom att följa upp processer och säkerställa att verksamheten uppfyller kvalitetskrav.
• Analysera transportdata och följa upp verksamhetens resultat för att identifiera förbättringsområden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Minst fem års erfarenhet av logistikplanering eller annan operativ, koordinerande roll.
• Mycket god vana vid planering och koordinering, gärna med flera års erfarenhet av rutt- och resursplanering samt arbete i affärssystem och rapportverktyg.
• Utmärkt förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt med god struktur och tydlig prioriteringsförmåga.
• Förmåga att snabbt ställa om och prioritera när förutsättningarna förändras.
• Mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med olika typer av personligheter, du är relationsskapande och förtroendeingivande.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• B-körkort (manuell växlad).
• Mycket god IT vana i officepaketet, särskilt i Excel.
Meriterande:
• Kunskaper i IT-system kopplade till logistik och ruttplanering.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du är:
• Serviceinriktad med ett starkt kundfokus och ett genuint intresse för att skapa värde för kunden.
• Strukturerad och noggrann, med ett metodisk arbetssätt som säkerställer hög kvalitet i leveransen.
• En god lyssnare och en skicklig kommunikatör med förmåga att bygga och vårda relationer.
• Lösningsorienterad, du har förmågan att se helheten, förstå detaljerna och omsätta det i praktiska lösningar.
• En lagspelare som samarbetar väl med kunder, kollegor och samarbetspartners.
• Ansvarstagande och pålitlig, du följer etablerade rutiner och säkerställer kvalitet i varje steg.
• Lär- och förbättringsorienterad, du tar snabbt till dig nya arbetssätt, processer och system.
ÖVRIGT
Inom Göteborgs Stads Leasing bedriver vi samhällsviktig verksamhet. Som tillsvidareanställd kommer du därför att bli krigsplacerad inom ramen för Göteborgs Stads Leasings roll i det civila försvaret.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C284268".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Stads Leasing AB (org.nr 556442-1716)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Göteborgs Stads Leasing AB
Kontakt Enhetschef Lizette Capel
Lizette Capel
lizette.capel@gsl.goteborg.se 031-368 49 02 Jobbnummer 9558411