Produktionsadministratör till Ragn Sells!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du goda administrativa kunskaper och vill arbeta i en fartfylld miljö där du får möjlighet att visa på din goda förmåga att planera, organisera och prioritera? Trivs du med att ha daglig kontakt med kunder, kollegor och olika samarbetspartners? Adecco söker nu dig för en tjänst som Produktionsadministratör hos vårt kundföretag Ragn Sells i Partille!

Publiceringsdatum
2017-03-31

Om tjänsten
Ragn Sells är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Koncernen omfattar fler än 25 0000 medarbetare och är verksamma i Sverige, Danmark, Norge, Estland, Lettland och Polen. I Sverige har de fler än 17 000 medarbetare som tillsamman arbetar för att samlar in, behandla och återvinna avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige.

Som Produktionsadministratör kommer du att arbeta i division Återvinnings verksamhetsområde, vilken sträcker sig över hela Sverige och har som syfte att förse kunderna med kostnadseffektiv, hållbar, pålitlig och enkel återvinning.

Du kommer att arbeta med all förekommande produktionsadministration och du ansvarar för kommunikation med kunder, kollegor och samarbetspartners.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Uppföljning samt kvittering av utförda uppdrag enligt underlag
• Administrera avvikelser i inkommande leveranser
• Återrapportering till kund vid avvikelse enligt kundavtal
• Fakturering av avsättningar enligt underlag
• Sakgranskning fakturor
• Rapportering insamlade volymer i portal
• Registervård samt utredning av ofakturerade orders
• Avräkning av lejd
• Viss vågadministration samt upprättande av transportdokument och tullhandlingar
• Administrativt stöd till sektionschef och avdelningschef i analys och utvecklingsarbete

Om dig
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med administrativa och service inriktade arbetsuppgifter och har du tidigare arbetat inom tjänsteproduktion så kommer du ha en god förståelse för ditt ansvarsområde. Har du också tidigare arbetet inom avfalls-eller transportbranschen så är detta meriterande. Du är van vid att arbeta med olika datasystem som verktyg och du har allmänt goda IT-kunskaper. Vidare har du har slutbetyg ifrån gymnasiet och har du även studerat en eftergymnasial utbildning så är detta meriterande. Att din utbildning har haft ekonomisk inriktning är önskvärt för den här tjänsten.
Tjänsten kräver att du har B-körkort då du vid behov kommer att besöka övriga tjänsteställen inom avdelningen.

Du är engagerad i din yrkesroll och du har intresserat för och förmågan att ge god service där du har en uppmärksam och tillmötesgående approach. Som person är du noggrann i ditt arbetssätt och du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett effektivt och självständigt sätt. Vidare trivs du i en fartfylld miljö som kräver att du har förmågan att prioritera om utefter behoven. Du har också en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med både interna och externa intressenter.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av att arbetat med administration
• Mycket goda kunskaper i att använda olika datasystem som verktyg
• B-körkort

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Transportledare är ett konsultuppdrag med omgående start. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. På sikt kan det finnas möjlighet till anställning hos vårt kundföretag Ragn Sells. Arbetet är på 38,5h/vecka och arbetstiderna kommer att variera mellan kl 07.00-17.00. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3411805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: