Produktförvaltare till Administrativa avd.

Domstolsverket / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Domstolsverket i Jönköping, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Domstolsverkets uppgift är att ge god service åt Sveriges domstolar för att underlätta deras arbete. Vidare så skall Domstolsverket begära och fördela resurser så att domstolarna klarar sina uppgifter på ett bra sätt.
Administrativa avdelningen är en av åtta avdelningar och ansvarar för samord-ning inom Domstolsverket och arbetar bland annat med att säkerställa att alla medarbetare arbetar utifrån samma grund och mot samma mål. Vidare ansvarar avdelningen för att Domstolsverkets verksamhetssupport fungerar på ett effektivt och användarvänligt sätt. Avdelningen är dessutom ägare till modeller och metoder som används inom verket.
Avdelningen ansvarar också för interna personalfrågor inklusive utbildning, för-handling och samverkan med de fackliga organisationerna. De interna service-funktionerna såsom registrator, intendentur och vaktmästeri ligger också under avdelningen. Bland avdelningens utmaningar framöver finns att säkerställa att Domstolsverket fortsätter att vara en attraktiv arbetsgivare, vilket bland annat uppnås genom att se till att medarbetarna trivs och utvecklas.

Publiceringsdatum
2011-01-29

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med utveckling, samordning och förvaltning av Dom-stolsverkets ledningssystem. (Stratsys) Du kommer att planera och synliggöra aktiviteter såsom information och utbildning i systemet. Vidare så kommer du också att få driva utveckling av systemet med leverantör.
Du kommer att vara ansvarig för Domstolsverkets beslutade modeller och metoder. Modellerna är projektstyrning, produktförvaltning, processbeskrivning och DUP. Här finns stora utvecklingsmöjligheter att utveckla och driva verksamhetsmodellering och utveckla dessa och nya modeller och processer.
Ärendehanteringssystem och tidsredovisningssystem är andra ansvarsområden som ligger på tjänsten. Du kommer också att vara avdelningens representant i gruppen för produktägare. Även andra arbetsuppgifter kommer att förekomma.

Kvalifikationer
Du ska ha grundläggande kompetens inom både ekonomi och IT-frågor och för anställningen lämplig högskoleutbildning med inriktning mot exempelvis IT eller ekonomi, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete och erfarenhet av att driva olika projekt.

Dina personliga egenskaper
Bland dina personliga egenskaper märks förmågorna att skapa förtroende och ha en helhetssyn. Du ska ha lätt för att samarbeta både internt och externt, vidare så ska du vara en god kommunikatör i både tal och skrift. Du har god förmåga att arbeta i team såväl som självständigt, en förutsättning för att klara arbetsuppgifterna är att du är strukturerad och noggrann och innehar ett gott omdöme. Vidare så bör du ha en vilja att arbeta med både små och stora frågor.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-21
Bifoga meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar du önskar åberopa
Ange följande referens när du ansöker: 223-2011
Ansökan kan skickas till e-postadress: domstolsverket@dom.se

Kontakt
Mats Lindgren, Administrativ direktör, 036-15 54 64

Facklig kontakt
Gunilla Fransson, ST, 036-15 54 80

Företag
Domstolsverket

Adress
Domstolsverket
55181 JÖNKÖPING

Kontorsadress
KYRKOGATAN 34
JÖNKÖPING

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-155300
Faxnummer: 036-165721
E-postadress: domstolsverket@dom.se

Jobbnummer
836361

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Domstolsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Domstolsverket: