Produktchef HR och lön
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Vi söker en nyckelspelare för att driva den fortsatta utvecklingen av våra HR- och lönetjänster. En viktigt uppgift är att leda verksamheten mot våra mål nöjdare kunder, snabbare kunddriven utveckling och effekthemtagning samt utvecklad leverantörtsstyrning och samverkan. En annan viktig uppgift för dig är att etablera och driva införandet av nya arbetsmetoder då vi inför ett agilt arbetssätt. Det innebär att tvärfunktionella utvecklingsteam ska byggas upp där även medarbetare från vår leveransorganisation och stödfunktioner kommer att medverka.
Som produktchef tillika enhetschef ansvarar du för ett dedikerat team med 10 verksamhetsutvecklare och förvaltningsledare vilka bildar enheten för HR- och lönetjänster. Tillsammans med produktområden Redovisning och e-handel samt Kundservice ingår ni i den nyinrättade avdelningen Produktledning och utveckling. Avdelningen är placerad inom verksamhetsområde myndighetsservice som levererar tjänster till 166 statliga myndigheter. I dagsläge arbetar cirka 20 medarbetare inom avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
• Du ansvarar för utveckling av tjänster inom HR och lön till våra kundmyndigheter.
• Du ansvarar för produktlivscykelhantering och är systemägare och informationsägare för de ingående systemen.
• Du ansvarar för målbild och färdplan för produktområdet samt att dessa löpande kommuniceras med intressenter och målgrupper
• Du arbetar tvärfunktionellt med intressenter, användare, leverantörer, IT och produktteam för att säkerställa att produkten möter förväntningar och krav
• Du tillämpar överenskomna arbetssätt och arbetar aktivt med ständiga förbättringar
• Du säkerställer att nödvändiga avtal är på plats och att leverantörer och deras leveranser följs upp
• Du ansvarar för att teammedlemmar har nödvändiga förutsättningar att lösa sina arbetsuppgifter
• Du ansvarar för uppföljning av resultat och budget för din enhet och verkar för att arbetet bedrivs i linje med verksamhetsområdets, avdelningens och myndighetens övergripande mål och uppdrag.
• Du har personalansvar och med ditt ledarskap skapar du en arbetsmiljö som präglas av engagemang, effektivitet och kvalité.
Publiceringsdatum2023-02-10KvalifikationerVi söker dig som har:
• Minst fem års erfarenhet av arbete inom HR och Lön
• Erfarenhet att ha arbetat i ledande befattning
• Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete
• Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig.
Vidare ska du ha förmågor:
• Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning
• Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang
• Att göra tydliga prioriteringar
• Att våga fatta beslut för att uppnå resultat.
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av samarbete med externa kunder och leverantörer
• Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk uppföljning
• Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder.
Övrig informationTjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Placering i Östersund alternativt Stockholm och innebär ett visst resande.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Sista ansökningsdag är den 28 februari 2023. Ansök genom att besvara urvalsfrågorna, samt bifoga CV och personligt brev. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Ersättning individuell lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57 Jobbnummer 7437335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.