Produktchef för kategorin tjänster sökes till Reitan Convenience

Reitan Convenience Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reitan Convenience Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 510 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 4,5 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014 av Great Place to Work.

Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AB som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla sina länder. Antal butiker per 31 december 2013 var 2450 med sammanlagt ca 15 500 sysselsatta. Under 2013 omsatte bolaget 16 miljarder kronor.

Reitan Convenience ledare är Magnus Reitan. För mer information om koncernen besök www.reitangruppen.no

Som produktchef inom Reitan Convenience Sweden AB tillhör du inköpsavdelningen. Avdelningens övergripande syfte är att tillhandahålla det mest optimala sortimentet för våra köpmän/franchisetagare. Avdelningen skall även skapa de bästa förutsättningarna för våra leverantörer, för att öka försäljning av dess produkter och tjänster.

Som Produktchef har du det övergripande ansvaret för ditt produktområde - tjänster. Detta område är ett av de viktigaste benen för Reitan Convenience Sweden AB, där du kommer att ansvara för en omsättning i mångmiljardklassen och en mycket stor mängd transaktioner. Tjänster är mer kortlivade än produkter så innovation och en snabb reaktionstid är viktig. Strukturen i kategorin har under den senaste tiden utvecklats i snabb fart och nu söker vi Dig som vill fortsätta driva utveckling av kategorin, men även förvalta den.

Du blir vår produktspecialist och den som håller i alla leverantörskontakter. Kort sagt blir det Du som överblickar hela flödet för Din produktgrupp - från ax till limpa. Du ansvarar för inköpsavtal, kampanjer, IT-infrastruktur och administration. I huvudsak innebär det att Du, utifrån befintliga varugruppsstrategier, förhandlar och upprättar inköpsavtal för våra butiker, följer upp och utvecklar aktuellt sortiment inom respektive koncept och driver försäljningen genom kampanjer för Ditt produktområde. Som en naturlig följd av det arbetet blir det också Du som ytterst ansvarar för att priser och produkter ligger rätt i butiksdatasystemen. Allt detta gör Du i nära samarbete med vår marknadsavdelning och vår driftsfunktion.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Du måste ha en relevant akademisk utbildning i grunden med förmåga att tänka kritiskt. Förutom svenska, behärskar Du engelska i både tal och skrift. Med tanke på tjänstens innehåll är det mycket meriterande att ha erfarenhet från handel. Att ha en grundläggande förståelse av affärssystem är också av stort värde. Vi förutsätter att Du besitter en mycket god förhandlingsvana och van vid att skriva och granska såväl produkt- såsom tjänsteavtal.

Som person är Du innovativ, positiv, sälj- och resultatinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Att växla mellan helhetsperspektiv och detaljgranskning är en naturlig förmåga Du besitter. Du är strategiskt lagd, analytisk och lösningsorienterad, gillar att ha många bollar i luften och tänka i nya banor, utan att för den skull göra avkall på struktur och leveranskvalitet.

Vidare är det viktigt för oss att du delar våra värderingar:

• Vi renodlar vår affärsidé
• Vi håller en hög affärsmoral
• Vi skall vara skuldfria
• Vi motiverar till vinnarkultur
• Vi tänker positivt och offensivt
• Vi pratar med varandra - inte om varandra
• Kunden är vår högste chef
• Vi skall ha det roligt och lönsamt

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Placering är på huvudkontoret i Stockholm och Du rapporterar till Inköpsdirektören. Resor förekommer i tjänsten varav körkort är ett krav. Vi erbjuder ett jobb i högt tempo i en försäljningsorienterad organisation.

Om du är intresserad av att veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Klein, Inköpsdirektör, 08-587 490 00. Din ansökan skickar du via länken i denna annons. Ansökningarna kommer att behandlas löpande så ansök gärna så snart du kan.

Publiceringsdatum
2015-02-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nozha Amezeane

Företag
Reitan Convenience Sweden AB

Adress
Reitan Convenience Sweden AB
Box 301 85
10425 Stockholm

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61 1tr.

Jobbnummer
2179464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reitan Convenience Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reitan Convenience Sweden AB: