Produktchef Digital Services till BMW Group

Poolia Executive Search AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Executive Search AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Vaxholm eller i hela Sverige

Presentation

Vi söker nu en Produktchef för Digital Services och Connected Drive till BMW Group. Att ständigt utvecklas och ligga steget före har alltid legat till grund för BMW Groups tänkande och agerande som företag. I samband med deras hundraårsjubileum i år väljer de att se två till tre decennier in i framtiden och tittar idag på mobilitetskoncept för i morgon. För att ständigt hitta banbrytande svar utvecklar de en tydlig framtidsvision - en helhets plan för en framtida värld av rörlighet fokuserat på människor och deras individuella behov av rörlighet. Det är BMW Groups "The Next 100 years". Vill du vara med att skriva historia tillsammans med BMW Group Northern Europe om framtidens mobilitet och connectivity? Dela med dig av din passion för digitalisering, försäljning och marknadsföring.

Publiceringsdatum
2016-04-29

Dina arbetsuppgifter
Produktchef Digital Services and Connected Drive ansvarar för att digitala tjänster och affärsmöjligheter anpassas till de Nordiska marknaderna och lokala behov när det kommer till produkterbjudanden, kundanpassningar och andra marknadsspecifika förutsättningar. Detta är en avgörande roll för att fortsätta utveckla BMW vars ambition är att leda vägen inom connectivity och digitalisering som marknadsledande för premium mobilitet. Product Manager Digital Services and Connected Drive kommer ha en nyckelroll i organisationen och en stor påverkan i digitaliseringen av BMW.

Produktchef Digital Services and Connected Drive kommer arbeta nära projektdeltagare i produkt-, försäljnings- och marknadsavdelningar på BMW kontoren i alla nordiska länder och på huvudkontoret i München. Rollen kommer delta i den strategiska utvecklingen av digitala- och connected drive erbjudanden genom att supportera och leda flera parallella försäljning- och marknadsprojekt på de nordiska marknaderna. Rollen kommer ansvara för applikationsportföljen och service roadmaps samtidigt som den ansvarar för tekniska behov för digitaliseringsprojekt. För att se till möjligheter inom försäljning kommer rollen ansvara för digital marknadsförståelse samt kund och konkurrens analys.

Tjänsten är placerad på BMWs nordiska huvudkontor i Silverdal/Sollentuna. Lokalerna är moderna och innehåller bland annat en lunchrestaurang och tillgång till gym med träningspass. Som BMW anställd får alla möjligheten att köra sin egen BMW eller MINI till förmånliga villkor. I tjänsten som Produktchef ingår en tjänstebilsförmån med möjligheten att välja från ett brett produktutbud.

Utbildning/erfarenhet

För att lyckas i rollen har du en mycket god förmåga att definiera, formulera och förklara komplexa tekniska produkter och tjänster. Du har tidigare erfarenhet från liknande roll där du visat på resultat genom digitalt kunskapsledande och god affärsmässighet. Du har en god kommunikativ förmåga och erfarenhet att presentera noggrann analys och kunskap för olika målgrupper. I tidigare roller har du visat på en förmåga att hantera tvärfunktionella team och externa leverantörer. För att nå framgång har du ett starkt användarperspektiv kring produkter och tjänster samtidigt som du snabbt lär dig ny teknologi.

Vi söker dig som har en högskole-, universitetsexamen eller motsvarande inom ekonomi, civilingenjör eller informationsteknik. Du har övergripande IT-kunskap av mobila klientplattformar, nätinfrastruktur, "Internet of Things" samt webblösningar. Du har även god kunskap inom projektledning, förändringsledning och har tidigare arbetat med roadmaps kopplat mot strategi. Kunskap inom API management, MDM lösningar, och App-gränssnitt (ex HTML5) är meriterande.

Som person är du prestigelös, utåtriktad, kreativ och flexibel. Du har lätt för att lära dig och tar egna initiativ. BMW förväntar sig att du har en god förståelse för varumärket och följer riktlinjer, och beslut fattade av organisationen. För att lyckas väl i rollen krävas det att du är affärsmässig, kreativ, proaktiv samt är disciplinerad och strukturerad i ditt arbetssätt.

Ingen kör BMW av en slump. Det är ett medvetet val, ofta ett resultat av en dröm. Inte heller finns det någon som jobbar för BMW av en händelse. Vill du jobba hos oss? Välkommen med din ansökan och skriv historia tillsammans med oss om framtidens mobilitet och connectivity!

Företagsbeskrivning

BMW Group Northern Europe koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden och Baltikum. I Norden har BMW Group ca 200 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. Under 2015 såldes mer än 40 000 BMW, 2400 BMWi, 3 600 MINI samt ca 2 200 motorcyklar i de nordiska marknaderna, vilket var ett rekordår. För mer information om BMW besök deras websida www.bmwgroup.com eller www.bmwframtid.se .

Vår kunds hemsida

www.bmwgroup.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 42926
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rickard Thorgren rickard.thorgren@poolia.se
Andrea Bergkvist andrea.bergkvist@poolia.se

Företag
Poolia Executive Search AB

Adress
Poolia Executive Search AB
Box 30081
10425 Stockholm

Kontorsadress
Box 30081, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2814363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Executive Search AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Executive Search AB: