Produktassistent, Upphandlingscentrum
Region Östergötland / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Upphandlingsenheten inom Region Östergötland ansvarar för regionens samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamhet och fastigheter. Enheten genomför upphandlingar/ inköp och har en konsultativ roll avseende inköps- och upphandlingsfrågor samt fungerar som en strategisk resurs för hela regionen. Den totala inköps- och upphandlingsvolymen var 2016 cirka 3,5 miljarder kronor.
Arbetsbeskrivning
Arbetet har ett brett och varierat arbetsinnehåll som stöd till vår verksamhet i arbetet med inköp och avtalsförvaltning. Arbetet innebär också viss kontakt med våra leverantörer.
Det viktigaste uppdraget är att underhålla och ansvara för innehållet i regionens affärssystems inköpsmodul. Du bidrar aktivt till att materialflödesprocessen i sin helhet fungerar bra och har god förståelse för kopplingen mellan flödets olika delar inom bland annat inköp och ekonomi. Detta innebär:
• Uppföljning av leveranssäkerhet, avtalstrohet, lagerjusteringar och lagerinnehåll
• Underhåll av leveransregister
• Underhåll och uppdatering av artikelregister
• Hålla utbildningar för beställare inom regionens verksamhet
• Stödja och vägleda regionens beställare i avtalsfrågor
• Utveckling av e-handel
Utbildning och erfarenhet
Du har lämplig eftergymnasial utbildning, gärna inom IT, ekonomi, logistik eller alternativt utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Du har mycket goda IT-kunskaper och är van att arbeta med IT-system. Du har dokumenterad mycket god kunskap i Excel, särskilt inom området makro och pivot-tabeller. Erfarenhet av affärssystemet Agresso är meriterande. Meriterande är också kunskap inom e-handel.
Du har god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, stabil och har analysförmåga. Du är engagerad, kan lösa problem, driva processutveckling och samarbetar bra i en grupp. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Gruppchef Marie Andersson, 010-103 83 84,
marie.e.andersson@regionostergotland.seFackliga företrädare:
Vision: Bernadett Brink , 010-103 62 75.
SACO: Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Ansökan Sista ansökningsdag är den 2 september 2017 Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-08-11ErsättningIndividuella löner
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Brigadgatan 19
58758 Linköping
KontorsadressBrigadgatan 19
Jobbnummer 3638466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.