Produktansvarig till Order Nordic
Dreamwork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Vi söker en produktansvarig till varumärket Champion med fokus på ljud & bild, mobiltillbehör och datortillbehör. Som produktansvarig kommer du ansvara för din egen produktportfölj inom Champion. Som produktansvarig jobbar du även med inköp. Champion är ett svenskt varumärke inom hemelektronik som startade redan 1938 i Stockholm. Efter 80-år av tillbehörstillverkning började vi 2015 en ny resa med varumärket. Idag innehåller sortiment över 500 produkter - allt ifrån mobiltillbehör till WiFi-högtalare och köksmaskiner.
Sökord: produktansvarig, produktchef, produkt, inköp, kategoriansvarig, inköpsansvarig, sortiment, sortimentsansvarig
Vill du ha ett jobb med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Där du utmanas och utvecklas i ett flexibelt och fritt klimat? Vill du vara med på en spännande resa som du själv kan med att påverka? Är du positiv och trivs i en miljö där du har högre befogenhet i dagliga arbeten än på många andra arbetsplatser? Vi utökar vår avdelning inom egna varumärken med ytterligare en produktansvarig till varumärket Champion på Order Nordic AB - låter det som något för dig så ta chansen att söka.
För mer information om sortimentet se
www.championnordic.se Order Nordic har sitt kontor i Helsingborg och erbjuder ett trevligt och stimulerande arbete i ett framtidsorienterat företag med entusiastiska medarbetare.
Om verksamheten
Order Nordic, som grundades 1977, är en distributör av hemelektronik inom en rad olika produktområden, bland annat tillbehör, hem och hushåll, personvård, ljud och bild samt telekom. Säljer även egna hemelektronikprodukter under varumärket Champion. Order Nordic omsatte ca 500 miljoner under 2017 och är nu i en tillväxtfas. Champion är ett av de snabbast växande varumärkena i branschen och har på kort tid plockat marknadsandelar inom samtliga produktsegment.
Mer om tjänsten
Arbetet innebär att du konstant håller dig uppdaterad med vad som händer på marknaden inom just ditt produktsegment. Huvudfokus kommer att ligga på elektroniska produkter för konsumentmarknaden och dess tillbehör.
I din tjänst ingår det även att se till att produkterna blir "attraktiva" för marknaden. Detta dels genom framtagning av bra produkter med bra kvalité, men även genom att säkerställa att inköpspriser och försäljningspriser är attraktiva. Du övervakar även kontinuerligt respektive sortiments lönsamhet. Produkterna kommer köpas in främst ifrån Kina/Asien och du förväntas hålla i kontakten med alla leverantörer, samt åka på tjänsteresor till Kina för mässor och fabriksbesök minimum 1-2 gånger per år. Därför är mycket goda kunskaper i engelska ett krav.
Din profil
Relevant högskoleutbildning är önskvärt samt erfarenhet av inköp eller product management. Det är meriterande om du har erfarenhet av import från Asien och har en god förhandlingsvana. Då du kommer ansvara för att driva din kategori är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och självständigt. Det är du som ser till att vi ligger i framkant mot marknaden med våra produkter, därför värdesätter vi kreativitet och idérikedom högt. Den viktigaste egenskapen är att du har "rätt tänk" och passar in i gruppen där du kommer arbeta då samarbete inom gruppen är nyckeln till framgång. Du som person är driven, resultatinriktad samt ansvarstagande.
Vi ser gärna att du tycker om att komma med egna idéer för att utveckla verksamheten/sortimentet. Ett starkt intresse av produkterna och teknik är givetvis ett krav för att lyckas i tjänsten, då det krävs vid val av produkter. Dessutom bör du vara prestigelös och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då det till viss del kan ingå att ta fram marknadsmaterial m.m., är kunskaper inom Adobe Photoshop, Illustrator och Indesign är meriterande, men inget krav. Dessutom arbetar vi mycket med Excel samt olika typer av presentationsprogram som t.ex. Powerpoint/Keynote.
• Talar och skriver svenska och engelska flytande.
• Arbetet sker från vårt kontor i Helsingborg
• Resor i tjänst (tex Kina mässor/fabriksbesök 1-2ggr/år)
• Du kommer arbeta i EVM-teamet (egna varumärken) och rapporterar till Inköpschef.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida,
www.dreamwork.com, med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar per mail. Vi arbetar med ett löpande urval så ansök gärna idag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på Dreamwork telefon 042-17 66 11 alternativt
mahlin.glyre@dreamwork.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-02ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 4146
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMahlin Glyré
mahlin.glyre@dreamwork.com 042 - 17 66 11
FöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 1
Jobbnummer 3998321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.