Produktansvarig till konsultuppdrag
PSPartner / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Första Långgatan 18 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på
www.pspartner.se Vill du arbeta på ett försäljningsdrivet företag som befinner sig i en stark tillväxtperiod? Nu söker vi en kommersiellt driven och handlingskraftig produktansvarig för ett konsultuppdrag hos vår kund inom livsmedel och DVH.
Publiceringsdatum2017-11-15Dina arbetsuppgifterSom produktansvarig kommer du att arbeta strategiskt och operativt med B2B och B2C på en internationell marknad. Du kommer att arbeta nära produkterna, kommunikation och fortsätta bygga bolagets varumärke. Du kommer arbeta nära den interna organisationen liksom externa kontakter.
Du ansvarar för att utveckla, implementera och förankra övergripande strategier och affärsplaner på den nordiska samt globala marknaden.
• Ansvar för varumärkesbudget ur både lönsamhets- och kostnadsperspektiv
• Utveckla nya produkter genom att driva och/eller delta i innovationsprojekt
• Genomgående ansvar för att genom ett tvärfunktionellt arbetssätt säkerställa framgångsrika produktlanseringar, re-lanseringar, produkt och lönsamhetsförbättringar
• Utveckla kommunikation, PR, varumärkes- och produktdesign
• Ansvara för kreativ utformning av marknadsmaterial för införsäljning och stötta KAM med insikts-, varumärkes- och produktrelaterade frågor i samband med olika kundaktiviteter, mässor och event.
Som produktansvarig kommer du att arbeta tätt med samtliga funktioner inom bolaget (försäljning, order, inköp, ekonomi och produktion). Rollen innebär även löpande kontakter med externa leverantörer, distributörer och vissa nyckelkunder.
Det tillkommer vissa resor i tjänsten.
Profil• Relevant högskole- eller universitetsutbildning med inriktning på marknadsföring
• Erfarenhet med brand management, aktivering samt produktlanseringar
• Minst 2-4 års erfarenhet från FMCG/DVH
• Avancerad användare av Officepaketet samt Adobe In design
• Kunnig användare av verktyg inom web- och online
• Hög energi, flexibel och kommunikativ
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
Kunden värdesätter egenskaper som samarbetande, ansvarstagande, lösningsorienterad och trevlig. Vidare är du drivande, resultatinriktad och har förmåga att arbeta självständigt och proaktivt. Du är affärsmässig och analytisk, samtidigt som du har hög social kompetens. Viktigt är att du har förmåga att se detaljer såväl som helheten. Det är viktigt att du trivs i en händelserik miljö där förändrade förutsättningar är en del av din vardag.
Tjänsten
Du anställs som konsult i PS Interim och arbetar på uppdrag hos vår kund. Tjänsten är på heltid och uppdragslängden är ca 8 månader. Kunden har sitt kontor beläget i centrala Göteborg.
Så ansöker duRekryteringen handhas av rekryteringsföretaget PS Partner. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på
www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Pettersson på +46 723 14 24 74 /
sara.pettersson@pspartner.seIntervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 3803664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.