Produktägare Webbteam hos kund året ut

NXT Interim Stockholm AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Beskrivning av sektion/program/projekt

Vi söker nu en Produktägare till ett av teamen hos vår kund

Du kommer att arbeta i ett agilt utvecklingsteam som utvecklar och underhåller publika webbplatser för samtliga varumärken under vår kunds portfölj. Just nu arbetar teamet med plattformsutveckling och transformation av våra webbkanaler genom en ny arkitektur och implementation av headless-CMS. Teamet driver också utveckling av en ny webbsajt för SL.se och färdigställer övergången till den nya sajten. Inom organisationen finns stora utvecklingsbehov och för att leverera på dessa behov behöver de nu förstärka teamet med en produktägare under minst 2022 för att bemanna tjänst där ordinarie anställd valt att gå på tjänstledighet.

Som produktägare för ditt team samarbetar du tätt med de övriga produktägarna inom områdena biljett- och betal samt trafikinformation. Du samverkar också med team inom andra produktområden och med övriga intressenter hos kund. Det är därför viktigt att du är strukturerad, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du lyssnar in och kan anpassa ditt agerande utifrån behov. Vidare har du erfarenhet från roller där du haft flera intressenter som behöver enas, och du bör vara van att leda dialoger och workshops. Du har även erfarenhet av att använda verktyg för planering, exempelvis JIRA.

Hos vår kund sker förändring och anpassning till nya krav och behov löpande, och konsulten på denna roll ska också kunna bidra till organisatorisk utveckling.

Beskrivning av uppdraget

Produktvision och backlogghantering

Som produktägare samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.

Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling
Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.
Verka för sektionen i samarbete med ledning och andra produktägare
Externa tjänster är en ung organisation, med stora möjligheter till utveckling. I samarbete med andra produktägare, scrum masters och ledningen förväntas produktägaren vid sidan av arbetet med teamet att verka för förbättringsarbete inom sektionen.

Du blir också en viktig del av vår kunds produktägargrupp. Där får du chansen att samarbeta med andra produktägare för att stötta, lära av och hjälpa varandra att bli ännu bättre.

Idag jobbar de på distans, efter pandemin är målet ca 50% på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider på kontoret styrs efter behov av organisationen.

Skallkrav: Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med olika agila projekt
Arbetat minst 2 år som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 6 åren
Har varit ansvarig för en produkt och/eller minst en gång tagit fram en agil produkts vision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).
Erfarenhet av minst 2 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.
2 års Erfarenhet av arbete med kundnära webbutveckling.
Minst 1 års erfarenhet av budgetarbete.
Börkrav: Minst ett uppdrags erfarenhet av att samarbeta med icke-teknisk personal. (Dvs. kunna förklara tekniskt komplexa ärenden för mindre kunniga inom området)
Erfarenhet av arbete med affärsutveckling, minst 2 år (Arbete med modeller, KPI, hypotesdriven affärsutveckling)
Minst ett uppdrags erfarenhet av arbete med reseplanering på webb
Erfarenhet från team som arbetat med molnbaserad produkt(er), minst 2 år inom dev-ops team''

Låter detta intressant ?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vi har 20 års erfarenhet inom branschen

Varaktighet, arbetstid
Produktägare Webbteam Interim Produktägare Webbteam Interim

Publiceringsdatum
2022-02-02

Ersättning
Produktägare Webbteam Interim

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NXT Interim Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078)

Kontakt
Annika Svanström
annika.svanstrom@nxtinterim.se

Jobbnummer
6303196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NXT Interim Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB: