Produktägare webb till Rädda Barnen

Centric Professionals AB / Grafiska jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grafiska jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

På uppdrag av Rädda Barnen söker vi en produktägare till deras webb.

Som produktägare för webben har du ansvar för att Rädda Barnens hemsida är en site i världsklass som kommunicerar och skapar engagemang kring allt fantastiskt Rädda Barnen gör till givare, medlemmar och lokalföreningar, partners, medarbetare och andra intressenter. Här får du möjlighet att tänka nytt och kreativt och använda din kompetens för att verkligen göra skillnad!

Tjänsten är en direktrekrytering, så anställningen blir direkt hos Rädda Barnen på deras kontor i Alvik.


Publiceringsdatum
2022-02-16

Dina arbetsuppgifter
Rollen som produktägare ingår i IT-sektion och teamet Digitala kanaler som idag består av 6 kollegor och du jobbar i nära samarbete med hela organisationen samt med webb-byrå. Rädda Barnen.se har flera viktiga syften; att kommunicera till och engagera fler givare, medlemmar, volontärer och partners samt att sprida kunskap och bidra i påverkansarbete. Vi har höga ambitioner i att vidareutveckla området och din kompetens blir ett viktigt bidrag här där du tillsammans med intressenter och utvecklingsteamet skapar en roadmap för att konkretisera visionen, prioritera initiativ samt följa upp resultaten. Ni arbetar med målbilder och mätetal, hanterar och prioriterar beställningar och önskemål utifrån övergripande strategi och verksamhetsmål och ser till att leveranser möter verksamheten och målgruppernas behov proaktivt och på ett kostnadseffektivt sätt. Rollen kräver en god förståelse för vad vi vill åstadkomma och förmåga att koppla visionen till ditt och teamets arbete på ett tydligt och konstruktivt sätt för att skapa en gemensam riktning framåt. Kommunikation med kollegor, samarbetspartners och andra intressenter är en viktig del i rollen där du på ett tydligt sätt förmedlar målbilden, skapar engagemang och synliggör prioritering och planering för ett effektivt och transparent samarbete.

I vardagen jobbar du som produktägare med att skapa och analysera krav, ansvara för övergripande planering och backlogg, målsättning och mätetal, analys och uppföljning, säkerställa att legala och nationella krav uppfylls samt projektledning.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker uppdraget har följande erfarenheter:
• Minst tre gärna fem års erfarenhet av en liknande roll som produktägare inom webb- eller applikationsutveckling
• Erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt
• Relevant utbildning inom systemvetenskap, applikationsdesign eller annan motsvarande utbildning inom IT
• Projektledarerfarenhet och vana att driva förändringsprocesser
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska
Meriterande är tidigare erfarenhet som exempelvis kravanalytiker, processägare, processpecialist, produktutvecklare eller affärsutvecklare.

Personliga egenskaper vi ser som viktiga för rollen är god kommunikationsförmåga, att du är en lagspelare som trivs både med att jobba i team och självständigt, flexibel och resultatorienterad samt att du är leveranssäker med förmåga att tänka nytt och fokusera på det som skapar värde.

Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva våra värderingar.
Vad vi erbjuder
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Stockholm, Alvik. HÄR hittar du information om våra anställningsvillkor.

Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande. Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer HÄR.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Arlinda Shefketi på tfn: 0734-159372 eller arlinda.shefketi@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1645027372018".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
arlinda.shefketi@centric.eu
0734-159372

Jobbnummer
6351677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: