Produktägare/Processansvarig sökes till Offentlig myndighet

Adecco Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2022-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktägare/Processansvarig sökes till Offentlig myndighet" (publicerad 2022-12-20) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du minst 5 års erfarenhet av att jobba med processledning och som produktägare? För vår kund söker vi på Adecco nu en Produktägare/Processansvarig i systemet Raindance.

Publiceringsdatum
2022-12-02

Om tjänsten
Kunden arbetar sedan en tid tillbaka med att avveckla styrmodellen för IS/IT. Tidigare har verksamhet och IT samverkat genom att organiseras i objekt enligt PM3. Styrning och ledning av digitalisering ska framöver vara integrerat i ordinarie ledningssystem och linjeorganisation och utgå från processerna. Förändringen ställer nya krav på organisationen vad gäller ansvar och arbetssätt. Kundens målsättning är att utveckla agila arbetssätt och skapa agila team. Detta arbete är nyligen uppstartat.

Koncernstaben ansvarar för att leda, styra och kravställa behov av digitala stöd för ekonomiprocesser såsom leverantörs-, och kundreskontra, löpande bokföring, bokslut, budget och prognos. En stor del av dessa processer hanteras i dagsläget i ekonomisystemet Raindance.
Vi söker en processansvarig/produktägare för Raindance. I uppdraget ligger också att projektleda pågående anpassning av systemen inom ekonomiområdet till en större organisatorisk förändring.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Samordna och prioritera kravställning på IS/IT-tjänster utifrån behov och arbetssätt i det processområden som IS/IT-tjänsten ska stödja.
• Säkerställa att verktyg i form av IS/IT-tjänster stödjer gemensamma processer, arbetssätt och förvaltningarnas behov.
• Fånga och formulera krav på IS/IT-tjänster utifrån behov och arbetssätt i den process som IS/IT-tjänsten ska stödja.
• Analysera och prioritera behov och utvecklingsaktiviteter inom processområdet.
• Omvärldsbevaka ur ett processperspektiv.
• Utföra informationsaktiviteter till förvaltningarna om arbetssätt i samband med förändringar i IS/IT-tjänsten.
• Säkerställa efterlevnad av arbetssätt genom utbildning, kommunikation och användarstöd samt samordna ev. lokalt arbete.
• Ta fram och uppdatera rutiner om arbetssätt inom processen.
• Samordna processgrupp och utse personer till acceptanstester.
• Ta fram uppdragsbeskrivningar och förstudier om verksamhetsutveckling.
• Säkerställa kontinuitetsplanering ur ett verksamhetsperspektiv.
• Anmäla och utreda avvikelser enligt rutin.
• Bevaka och säkrar användbarheten ur ett användarperspektiv.

Om dig
Vår kund söker en erfaren produktägare/processutvecklare. För att lyckas i rollen behövs förmåga att snabbt sätta sig in i verksamhetens processer, förmåga att se både till helhet och detaljer och uppfatta vad som är viktigt. Det krävs god förmåga att självständigt driva och genomföra analyser och ett lösningsorienterat och proaktivt förhållningssätt. Det är viktigt att vara en tydlig ledare och ha förmåga att arbeta och leda i förändring. Vår kund söker dig som har god kunskap om redovisning, bokföring och intern kontroll och omfattande erfarenhet av att tidigare ha arbetat med olika typer av ekonomisystem.

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
• Minst 12 års erfarenhet av relevanta projekt och uppdrag.
• Minst fem års erfarenhet av rollen Produktägare
• Minst fem års erfarenhet av att arbeta med processledning
• Dokumenterad kunskap om redovisning, bokföring, ekonomisystem, intern kontroll
• Erfarenhet av uppdrag för större organisationer med omfattande transaktionsvolymer
• Kompetens inom förändringsledning, skicklig på att leda grupper och facilitera workshops
• Dokumenterat tydligt ledarskap och god förmåga att kommunicera
• Mycket god förmåga att dokumentera, presentera och följa upp.
• Erfarenhet av att arbeta med finansiella processer inom shared service centers och standardisering av processer
• Referenser

Vi ser även att det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta med offentliga organisationer

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Produktägare | Processledning | Processansvarig| Redovisning | Bokföring | Intern kontroll | Ekonomisystem | Offentlig verksamhet

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39981".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Evelina Hjortskog

Jobbnummer
7225333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: