Produktägare med intresse för agil utveckling i kombination med

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 13 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär stöd vid etablering av förvaltning av en agilt driven (SAFe) produktportfölj inom ramarna av ett PM3-styrt förvaltningsobjekt. Rollen innefattar även ett vikariat som kundens representant i Product Management inom det agila utvecklingståget under ca 8 månader.

Produktportföljen innefattar ett tiotal produkter under utveckling som tillsammans möjliggör automatiserad balansering av det nordiska synkronområdet. Produktportföljen planeras att driftsättas i sin helhet under hösten 2022.

Du förväntas ha en central roll i förvaltningsetableringen för att på ett pragmatiskt sätt definiera roller och arbetssätt som tar tillvara fördelarna från den agila världen, samtidigt som kundens förvaltningsmodell följs.

Rollen innebär nära samarbete med övriga Product Managers, Product Owners, Förvaltningsledare IT, mfl. Sammantaget innebär uppdraget att uppfylla både rollen som Fifty Product Manager (under vikariat) inom Fifty AS och som Förvaltnings- och uppdragsledare.

Publiceringsdatum
2021-12-10

Dina arbetsuppgifter
• Formulera och etablera rollen som ansvarig för produktportföljen, samt gränsdragning och ansvarsfördelning gentemot förvaltningsledning och förvaltningsledning IT inom PM3
• Sätta upp arbetssätt, processer och verktyg för hur Fifty ska kunna ledas och förvaltas agilt i en i övrigt PM3-fokuserad verksamhet.
• Stödja Product Managers och Product Owners.
• Ev budgetansvar
• Under perioden april - december 2022, stärka upp product management-teamet inom det agila tåget som Product Manager och därmed säkerställa att behov av systemstöd inom balansering blir hanterade och mötta
• Säkerställa att alla intressenters behov kommer in i backlog och att en prioritering på övergripande nivå

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Akademisk examen, civilingenjörsexamen, systemvetenskap, datavetare eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer likvärdig.
• Flytande svenska och engelska
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med produktledning (product management) i storskaliga agila organisationer, exempelvis enligt SAFe
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från projekt- eller förvaltningsledning, med stor omfattning, komplexitet, och budgetansvar
• Aktuell erfarenhet från arbete ledande roll inom organisation som kombinerar storskalig agil utveckling och klassisk förvaltningsledning.
• Aktuell erfarenhet av att ha arbetat i gränslandet IT och verksamhet med behov och krav

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst 2 års erfarenhet av relevanta uppdrag inom Energibranschen, speciellt inom elmarknad och balansering
• Erfarenhet från minst ett uppdrag där med lyckad etablering av produktstyrning i gränslandet mellan storskaligt agilt och klassisk förvaltningsledning/PM3.
• Minst 2 års erfarenhet från förvaltningsledning enligt PM3 eller liknande.
• Minst 2 års erfarenhet av projekt- och eller Produktledning inom offentlig sektor
• Erfarenhet från minst ett uppdrag av att ha etablerat verksamhetsprocesser, roller och ansvarsfördelning

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbets- och ledarskapsförmåga med tvärdisciplinärt projekt-och förvaltningsteam
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Förmåga att snabbt kunna sätta sig in i och förstå komplicerade, tekniska sammanhang.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 14 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6167343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: