Produktägare ICC

NXT Interim Stockholm AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Produktägare ICC

Beskrivning av sektion
Du startar ditt uppdrag på hos vår kund inom sektionen Interna tjänster och i gruppen Integration Competence Center (ICC). I dagsläget är vi drygt 20 personer inom ICC som arbetar i flera olika agila team, och till ett av dessa team söker vi nu en produktägare.

Beskrivning av uppdraget
Du kommer inom integrationsområdet att jobba brett: dels med prioritering och förvaltningsfrågor för integrationsplattformarna, där du har kontakt med intressenter angående beställningar och leveranser till olika initiativ inom organisationen. Dels ska du också kunna driva och koordinera integrationsområdets egna initiativ, exempelvis migrering av informationsflöden från extern produkt till en av ICC:s integrationsförmågor.
Hos oss sker förändring och anpassning till nya krav och behov löpande och i denna roll ska man också kunna bidra till organisatorisk utveckling.

Produktvision och backlogghantering
Som produktägare är du ansvarig samt driver delar av eller hela integrationsområdet, och du samarbetar med intressenter för hela kedjan; från vision till stories på teamets tavla till driftsättning samt förvaltning. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.
I ditt jobb supporterar du techlead(s) med prioriteringar och stöttar i kommunikationen med intressenter. Du supporterar även arkitekter i projekten och förvaltningar med vår kunds riktlinjer följs avseende integrationsstrategi, säkerhet och målarkitektur.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling
Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.
I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Verka för sektionen i samarbete med ledning och andra produktägare
Då vi är en ung organisation med stora möjligheter till utveckling kommer du delvis även jobba med förändringsledning.
I samarbete med andra produktägare, scrum masters och ledningen förväntas produktägaren vid sidan av arbetet med teamet att verka för förbättringsarbete inom grupp och sektion.

Du har med fördel erfarenhet av:
Produktägarskap
Ledarskap
Förändringsledning
Erfarenhet av att jobba med agila team inom integration
Offentlig förvaltning

För att lyckas i uppdraget behöver du:
Vara van att jobba med osäkerhet, många intressenter och viljor samt att tydliggöra krav till reella produktplaner
Förstå och ha erfarenheten av komplexiteten av att jobba inom offentlig förvaltning
Ha förmågan att ansvara och förvalta avtal inom integrationsområdet

Publiceringsdatum
2022-11-18

Dina personliga egenskaper
Konsulten skall ha en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar/team.
Konsulten ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.
Konsulten ska ha god förmåga att, på ett proaktivt sätt, strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.
Konsulten ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.
Konsulten ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Uppdraget möjliggör både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov av i organisationen och i de agila team man arbetar.

Tidplan och omfattning
Uppdragets omfattning: 100 % (Heltid - 40 h/vecka).

Start: 2023-01-02
Slut: 2023-12-31
Ev optioner på förlängning: 1+1+1+1+1 år


Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Hoppas vi hörs

Ola Brunstorp

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NXT Interim Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078), http://nxtinterim.se/

Arbetsplats
NXT

Kontakt
Ola Brunstorp
ola.brunstorp@nxtinterim.se

Jobbnummer
7184911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NXT Interim Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB: