Produktägare ekonomi till Hogia Business Products

Hogia Business Products AB / Datajobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Business Products AB i Stenungsund

Publiceringsdatum
2016-02-04

Om företaget
På Hogia Business Products kan vi erbjuda en omväxlande och spännande miljö där allt är möjligt.

Hogia Business Products ansvarar i Hogiagruppen för att driva utveckling av mjukvarulösningar inom ekonomiområdet. Vi har såväl desktopbaserade windowsprodukter som hypermoderna molnlösningar och hybridlösningar. Du kommer få ett brett kontaktnät och stora möjligheter att påverka ditt arbete och att utvecklas.

Dina arbetsuppgifter
Din viktigaste uppgift i rollen som produktägare är att driva utvecklingen av våra produkter inom ekonomiområdet framåt för att lyckas kommersiellt. Produkterna är exempelvis Hogia Approval Manager och Hogia Ekonomi. Vi vill utveckla användarvänliga produkter med fokus på enkelhet, automatisering och mobilitet. Vi vill ligga i framkant avseende våra produkters anpassning till ny teknik och nya arbetssätt.

All Hogias utveckling av produkter sker i Stenungsund, du samarbetar nära med utvecklingsteamen på plats. Vi arbetar sedan flera år tillbaka med Scrum.

För att lyckas i rollen som Produktägare behöver du hålla dig väl uppdaterad kring utvecklingen inom ditt domänområde. Du är en visionär som brinner för att bygga nästa generations lösningar. Du har respekt för de befintliga lösningarna och förståelse för behovet av samverkan mellan äldre och nya produkter och med olika partners. Du arbetar aktivt med såväl långsiktig produktområdesstrategi som att styra vad som kommer utvecklas i kommande kvartal och sprintar.

Som produktägare har du ansvar för våra produkters kundbasutveckling och du behöver vara lyhörd för vad marknaden, säljkanalerna och partners efterfrågar för att vi skall lyckas med vårt erbjudande. Du kommer att behöva omsätta behoven i userstories som kan implementeras i nära samarbete med våra scrumteams och våra säljande branschbolag. Till din hjälp kommer du ha ett antal erfarna produktspecialister som du kommer ha personalansvaret för och som hjälper dig att nå uppsatta mål. Du deltar själv i hela processen, från upprättande av specifikationer tillsammans med produktspecialister, förankring av utvecklingsbeslut, till test och lansering av produkterna. Du kommer arbeta nära bolagschefen och ni kommer tillsammans driva vision- och målbildsarbetet.

Inledningsvis kommer du att ha produktansvaret för två av våra produkter, för att när du blir varm i kläderna kunna ta ett övergripande ansvar för våra produkter på ekonomisidan.  

Vem är du?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT eller ekonomi. Du har erfarenhet från att arbeta med redovisning, alternativt från att utveckla redovisningssystem, och har en förståelse för ekonomiska processer. Kanske kommer du från ekonomisidan och har fokuserat ditt arbete mot systemstöd, alternativt har du en bakgrund som utvecklare. Du bör ha arbetat i en ledande roll tidigare, antingen som chef eller projektledare. Du bör också ha erfarenhet från att arbeta med krav och specifikationer kopplat till system. Meriterande är givetvis om du har en bakgrund som produktägare.

Utöver din erfarenhet inom området lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver hög grad av självständighet, initiativ- och planeringsförmåga samt god samarbetsförmåga med många olika intressenter involverade. Du är resultatorienterad med god förmåga att fatta beslut. Det är viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer till kunder, kollegor och partners och att du är duktig på muntlig och skriftlig kommunikation.

Du är visionär och en naturlig ledare och du arbetar strukturerat. Du har en förmåga att få folk med dig och driver alla framåt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stenungsund.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2015/59
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Falk 0303-68893

Företag
Hogia Business Products AB

Adress
Hogia Business Products AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2653608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Business Products AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Business Products AB: