Produktägare

Inera AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Ineras uppdrag är att skapa förutsättningar för att digitalisera välfärden och alltid arbeta för invånarnas bästa. Hos oss jobbar en mängd människor med bland annat olika typer av it-kompetens, kunskap om arkitektur och digital infrastruktur, medicinsk sakkunskap och juridik. Eftersom vi samarbetar tätt med våra kunder, Sveriges kommuner och regioner, har vi stor kunskap om hur de arbetar och vad de har för behov. Vår roll är att vara den nationellt sammanhållande parten inom kommunernas och regionernas digitala utveckling. Visste du att det är vi som driver och utvecklar 1177?

Vill du vara med och bygga upp och över tid säkerställa en välfungerande och kostnadseffektiv förvaltning av katalog och grunddata inom nationell e-hälsa och offentlig förvaltning?

Om rollen

Inera gör en stor satsning på området Grunddata och katalog. Det pågår ett projekt för att skapa en ny teknisk plattform för grunddata och katalog samt att migrera Ineras största katalogtjänst, HSA, till denna plattform. Parallellt pågår etablering av en utökad förvaltningsorganisation som också ska kunna införa och förvalta fler kataloger och informationsmängder på samma plattform.

Vi vill att du ska utmana oss, våra uppdrag och framtid! På Inera finns en unik möjlighet för dig som är erfaren inom Master Data Management. Du kan optimera din utveckling och ta nästa steg i din karriär.

Inera är ett företag i förändring och vi gör stor samhällsnytta. Hos oss får du arbeta på ett ledande bolag inom e-hälsa och digitalisering. Hos oss jobbar en mängd engagerade medarbetare och du kommer få bidra med din erfarenhet till nya digitala tjänster för nationell användning samt få insyn i viktiga samhällsuppdrag. Vi kommer att ge dig ett omväxlande och dynamisk miljö där du får en gedigen erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa.

Som produktägare ska du arbeta både i projektet och i den utökade förvaltningen för grunddata och katalog. Du kommer på sikt att planera, leda och ansvara för hela områdets releaseplanering. I projektet är din roll främst att agera stöd och beställare för utvecklingsteamet i projektet, men också att förvalta kraven för plattformen över tid. Vartefter fler och fler leveranser från projektet tas över i förvaltning ökar ditt ansvar för helheten och på sikt är det sannolikt att du kommer att styra och prioritera arbetet för flera utvecklingsteam med delvis olika uppdrag.

Är det här du?

Du är van att leva i en föränderlig värld och ser utökade och förändrade krav som en utmaning och en möjlighet. Du har tidigare erfarenhet och är en självständig ledarprofil med mycket driv i kombination med erfarenhet av komplexa IT-system som styrs av lagar, förordningar, riktlinjer och rekommendationer. Du har jobbat ett tag tillsammans med många fristående intressenter med samma målbild men ibland med olika viljor. Där har din samarbetsförmåga och kommunikativa talang varit av stor betydelse för resultatet.

Du har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i rollen som ledare, gärna som produktägare samt fler årig erfarenhet av strukturerat förvaltningsarbete. Det är starkt meriterande om du har arbetat med förvaltning av katalog eller grunddata.

Sist men inte minst, och som det ofta står i jobbannonser: Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Jo, vi är nämligen måna om att du ska trivas i vår organisation, som ständigt förändras! Ibland jobbar vi i grupp och ibland självständigt. Du kommer att ha stor frihet men vi kommer att kräva att du också tar ett stort ansvar.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Har du frågor om tjänsten?

Sektionschef, Susan Hjelmestam, susan.hjelmestam@inera.se

Fackliga frågor (Vision), Monica Rosén, 072-724 32 81

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inera AB (org.nr 556559-4230)

Jobbnummer
7812850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: