Produktägare

Kronofogdemyndigheten / Datajobb / Sundbyberg
2020-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktägare" (publicerad 2021-01-04) ⬅️


Visa alla datajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

Utvecklingsintresserad produktägare

Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.

Som produktägare på utvecklingsavdelningen, sektion 2 kommer du att arbetet med verksamhetsnära förvaltning och utveckling av våra handläggarsystem. Detta i nära samarbete med IT. Som produktägare har du en viktig roll i att ansvara för och driva utvecklingen för ditt område och du har en nyckelroll i vår agila arbetsmodell där vi i olika tvärfunktionella grupperingar tillsammans utvecklar myndigheten.

Dina arbetsuppgifter som produktägare är varierande, du arbetar med att på taktisk/operativ nivå ansvara för att hålla ihop arbetet med processens operativa backloggar. I detta arbete är det viktigt att både självständigt kunna driva uppgifter i mål liksom att tillsammans med andra prioritera och gemensamt få saker att hända.

Vi söker dig som har

Akademisk utbildning med minst 180 högskolepoäng alternativt 120 högskolepoäng i tidigare system. Tidigare erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan IT och verksamhet, och god förståelse för hur verksamhetens behov kan omsättas i IT krav.

Meriterande är om du har erfarenhet av agila arbetssätt baserat på SAFE-ramverket

Personliga egenskaper som är viktiga för den här rollen är att du är flexibel, tar egna initiativ och ansvarar för att driva utveckling i verksamheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa nya kontakter och bygga nätverk för att lösa uppgifter. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel. Du drivs av att utveckla både dig själv och andra och du tycker om att arbeta med både snabb framdrift och långsiktigt kvalitetstänk.

Information om oss och jobbet

Arbetet är ett vikariat på ett år.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och/eller genom att besöka vår webbplats.

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2020-05-05

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronofogdemyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/186".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
Utvecklingsavdelningen, Verksamhetsutvecklingsenheten

Jobbnummer
5214368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: