Produktägare

NXT Interim Stockholm AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

NXT Interim Stockholm söker en erfaren produktägare!
Om uppdraget:
Som produktägare hos vår kunds enhet Balanseringsstöd kommer du att tillhöra en grupp med varierande bakgrund, ålder och kön. Gruppen har en bred kompetens och innefattar roller såsom produktägare, produktspecialister, förvaltningsledare, uppdragsledare, verksamhetsarkitekter, testledare och testare. Inom enheten främjas tvärfunktionellt samarbete både internt inom division System och gentemot division IT. Vår kund upprätthåller nära samarbeten inom organisationen och engagerar sig i arbete som sträcker sig över Norden och Europa, där samordning inom bolaget är en central del av uppdraget. Samarbete genomsyrar det dagliga arbetet.

Produktägaren koordinerar ett tvärfunktionellt team och samordnar och driver förändringsarbete. Du representerar vår kund i nordiska och europeiska samarbeten där du får möjlighet att aktivt påverka förändringar på kort och lång sikt. Tillsammans med kollegor ansvarar du för att strukturerat formulera behov och systematiskt driva utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd för Systemdivisionens kärnprocesser.

Publiceringsdatum
2024-03-02

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för en produkt. Med produkt syftar vår kund på en kombination av verksamhets- och IT-komponenter som tillhandahåller viktig funktionalitet för kraftsystemet
Bemanna arbetsgrupper på nordisk och europeisk nivå samt förbereda, förankra och driva verksamhetens uppfattning i frågor
Följa upp budget och kvalitetssäkra dokumentation, fakturahantering och administrativa flöden
Ha nära kontakt med användare av produkten för att förstå deras behov och hur de ska prioriteras
Kontinuerligt definiera produkten, följa upp att produkten möter verksamhetens behov samt att produkten utvecklas i takt med verksamhetens förändrade behov på både kort och lång sikt
Tillsammans med ett tvärfunktionellt team är du ansvarig för aktiviteter som ska drivas hos vår kund kopplat till utveckling och förvaltning av produkterna

Skallkrav:

Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom relevant område, t.ex. IT, elkraft, energisystem eller systemvetenskap

Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 10 åren) i ledande roll, t.ex. produktägare, uppdragsledare eller projektledare med dokumenterad erfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer och andra intressenter
Minst 2 års aktuell erfarenhet (under de senaste 5 åren) av att ha arbetat med projekt i internationell miljö
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av verksamhetsnära IT-utveckling

Meriterande:

Minst 2 års arbetserfarenhet inom elmarknad eller kraftsystem

Minst 1 års arbetserfarenhet av projektledning, kravinsamling, testledning, processarbete eller förändringsledning

Dina personliga egenskaper

God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Bra på att leda och få med sig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter

Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov
Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
God samarbetsförmåga med vilja att dela med sig av egna erfarenheter och ha en vilja lära av andra
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Omfattning:
100% (40h/v) från 08-apr-2024 - 07-apr-2025.
Uppdraget utförs hos vår kund i Sundbyberg och det finns viss möjlighet att arbeta hemifrån.
I denna process krävs det en bakgrundskontroll som tar ca 4-6 veckor. Det går inte att påbörja tjänsten förrän den är klar och godkänd.
Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078), http://nxtinterim.se/

Kontakt
Annika Svanström
annika.svanstrom@nxtinterim.se

Jobbnummer
8512091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NXT Interim Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB: