Produkt- och processadministratör
Placera Personal AB / Kontorsjobb / Upplands Väsby
2011-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produkt- och processadministratör" (publicerad 2011-04-29) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker en driven och engagerad produkt- och processadministratör till avdelningen e-Business & e-Processes Management (e-B&P) inom Siemens i Upplands Väsby. Siemens utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena industri, energi, hälso- och sjukvård. De har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. En tredjedel av Siemens omsättning kommer från miljöportföljen. Läs gärna mer på:
www.siemens.comTjänsten
Som produkt- och processadministratör kommer du att arbeta på en avdelning inom Siemens Industry som ansvarar för att minimera fel och störningar i de olika IT-systemen samt skapar förutsättningar för en ökad e-handel genom högkvalitativa basdata. Du kommer att starta tjänsten som konsult för att sedan övergå i anställning hos Siemens efter ca sex månader.
Publiceringsdatum2011-03-22Dina arbetsuppgifterI din tjänst som produkt- och processadministratör ansvarar du för att säkerställa att rätt produkter finns inlagda i Siemens olika system och med korrekt data. Följande arbetsuppgifter ingår:
• Skapa och underhålla produktdata i de olika IT-systemen enligt underlag
• Ansvara för att kundartikelnummer och e-nummer löpande uppdateras i berörda IT-system
• Följa upp och åtgärda felloggar/rapporter på avtal och produkter
• Fungera som supportperson mot Order Management
• Bistå systemmässigt vid lagerinventering
KvalifikationerFör tjänsten vill vi att du har följande bakgrund:
• Minst gymnasiekompetens
• Några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter alternativt goda kunskaper inom hela orderflödet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal som skrift
• Kunskaper i SAP R/3 är meriterande
För att trivas i denna tjänst är det viktigt att du är positiv och tycker om att ha många kontakter i ditt arbete. Du är analytiskt lagd, kan arbeta självständigt och tycker om att vara proaktiv. Det är också viktigt att du är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer.
Arbetstider och omfattningHeltid / Start omgående - Du kommer att starta tjänsten som konsult för att sedan övergå i anställning hos Siemens efter ca sex månader.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-21
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva-Lotta Hedenius (Rekryterare), 08-586 22 723
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 882987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.