Produkt administratör inom Supply Chain

Klintberg & Way Aktiebolag / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klintberg & Way Aktiebolag i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Om Klintberg & Way
Klintberg & Way AB (som ingår i Anders Hedin Invest AB) är samarbetspartner och generalagent för högkvalitativa och välrenommerade varumärken inom fordonsindustrin. Klintberg & Way är moderföretag för KW Parts, KW Wheels, KW Cars samt Dawa Däck AB. Klintberg & Way har sitt säte i Stockholm (Kista) med bolag även i Göteborg, Oslo och Kortrijk (Belgien) samt lager i Tyskland.

KW Parts är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi är bl a General Motors och MOPAR (Chrysler Corp.) auktoriserade partner med ansvar för distribution av reservdelar och tillbehör. Vi utför även servicemarknadstjänster för GM NAV i Europa. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder.

Vi söker en Produkt Administratör inom Supply Chain.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av i
Hämta, bearbeta och läsa in pris & produktdatafiler från leverantörer.
Ansvara för att uppdatera inköpspriser i affärssystemet & underhålla korrekta hemtagningskostnader. Uppdatera specialpriser vid kampanj, bulk, etc.
Ansvara för att korrekta mått/vikter finns på alla produkter, assistera inköp med uppdatering av övrig produktdata, t.ex. alternativprodukter, försäljningsenheter, säljstrukturer, ersättningsartiklar (PIPO), etc.
Uppdatera databas med Kemikalieinformation, Farligt Gods och UN-koder.
Koordinera rapportering av kemikalier, förpackningsmaterial, etc, med extern konsult.
Administrera Säkerhetsdatabladregister.
Ansvarig för tulldatabas; addera, uppdatera tullkoder och artikelbeskrivningar.
Assistera inköp med beställningar, ETA och leveransbevakning och fakturamatchning vid behov.
Delta aktivt i projektarbete i teamet, på avdelningen och på företaget.

Vem söker vi?
Vi ser att du som sökande har en utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi och/eller ett par års motsvarande arbetslivserfarenhet.
Arbetet innebär att du på ett strukturerat sätt kvalitetssäkrar produktinformation, du bör därför ha goda administrativa kvalitéer och förmågan att systematiskt hantera och bearbeta stora mängder information.
Mycket god excelkompetens samt vana av att jobba i affärssystem.
Som person är du noggrann och arbetar metodiskt.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.

Meriterande
Erfarenhet av Navision. Gärna SQL.
Erfarenhet från bilbranschen
Kunskaper om Farligt Gods hantering
Kunskaper i tyska

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
40 tim/vecka

Publiceringsdatum
2016-05-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: career@kwparts.com

Företag
KLINTBERG & WAY AKTIEBOLAG

Adress
KLINTBERG & WAY AKTIEBOLAG
BOX 1062
16425 Kista

Kontorsadress
Haukadalsgatan 5
KISTA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6808802

Jobbnummer
2832532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klintberg & Way Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klintberg & Way Aktiebolag: