Procurement Support Specialist

Lantmännen Ek För / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmännen Ek För i Stockholm, Botkyrka, Södertälje, Strängnäs, Norrtälje eller i hela Sverige

Gillar du att jobba med system, siffror och människor? Drivs du av att förbättra rutiner och processer och vill lära dig mer om inköp? Nu söker vi efter en Procurement Support Specialist som vill bli en del av vårt centrala inköpsteam. Det här är ett utmärkt tillfälle om du vill få chansen att växa och bidra till en global koncern som tar ansvar, från jord till bord.

Det här kommer du att göra

I rollen som Procurement Support Specialist blir du en del av vår centrala inköpssupport, som fungerar som Lantmännens interna hjälpcenter. Detta center är tillgängligt för både anställda och leverantörer när de har frågor som rör exempelvis orderläggning och fakturering. Ditt ansvar omfattar att upprätthålla en professionell och hjälpsam kommunikation via telefon, chatt och e-post, med inköpare och leverantörer över hela Norden.

Vidare kommer en betydande del av din roll att involvera identifiering av förbättringsmöjligheter inom våra inköpsprocesser. Vi arbetar konstant med att utveckla mer effektiva rutiner, automatisera uppgifter och optimera arbetsflöden för att minska Lantmännens kostnader. Tillsammans med våra driftchefer, inköpare, IT-team och leverantörer granskar vi nuvarande orderprocesser och utforskar innovativa sätt att förbättra dem.

Du kommer att arbeta nära våra inköpare för att säkerställa optimal användning av våra avtal och skaffa dig en djup förståelse för våra olika avtal och leverantörer. Du kommer att lära dig processen för att lägga beställningar genom olika system och även hur hanteringen av fakturor fungerar. Med tiden förväntas du aktivt bidra till inköparnas upphandlingsprojekt genom att driva exempelvis optimering av beställningssätt, skapa kataloger med leverantörer och utbilda användare.

Du rapporterar till Manager för Operational Procurement Support och placeringsort är Malmö eller Stockholm. Resor kan förekomma, mestadels inom Sverige.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis inköp, service eller administration.
- Goda kunskaper inom Office-paketet (Excel & PowerPoint)
- Goda färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Med fördel tidigare arbetat i ett ERP-system eller inköpssystem, samt erfarenhet av projektbaserat arbete.

Du är:

- Strukturerad, organiserad och duktig på att prioritera mellan arbetsuppgifter.
- En lagspelare som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och jobba kontinuerligt med att förbättra processer och rutiner.
- Noggrann och analytisk.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 18/9. Vi arbetar löpande med de ansökningar som kommer in och därmed kan ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängts ned. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och för slutkandidat kommer vi genomföra en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Tester och telefonintervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningsperioden. Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linn Forsberg, Talent Acquisition Specialist på linn.forsberg@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmännen ek för, https://www.lantmannen.se/

Arbetsplats
Lantmännen Group Functions

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Lantmännen Ek För varit leverantör

Jobbnummer
8063000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmännen Ek För

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmännen Ek För: