Procurement professional inom retail

Jobquest Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Procurement professional inom retail

Till vår kund inom retail söker vi en procurement koordinator som kan koordinera konsultverksamhet hos kunden.

Sales Store levererar IT-lösningar till alla kundens butiker globalt. Divisionen syftar till att utveckla och behålla lösningar för att leverera den bästa shoppingupplevelsen för kunderna. Genom att tillgodose en global IT-tjänst och lösning ser kunden till att den alltid kan vara tillgängliga på marknaden. Kunden vill även säkerställa att det alltid finns erbjudande till rätt pris vid rätt tidpunkt på rätt plats, vilket gör att man kan optimera och inspirera kunderna.

Sales Store Division är en av de största divisionerna i bolaget och har tre serviceområden: Sales Store, Store Tools och Sales Merchandising.

Service Area Sales Store ansvarar för försäljningsstället och betalningslösningen. Gruppen stöder bolaget och alla varumärken som finns i koncernen i alla länder. För närvarande är företaget tillgängligt i över 65 länder med flera tusen butiker.

Rollbeskrivning:

Till Service Area Sales Store letar vi efter en konsultansvarig som kommer att fungera som spindel i nätverket när det gäller rådgivning och resursallokering.

Du ansvarar för att stödja projektledare och teamledare i processen för att hitta rätt konsult, från när ett behov uppstår tills konsulten är på plats. Du är även ansvarig för befintliga avtal.

Du arbetar nära de olika projektledarna, lagledarna och andra intressenter i företaget och därför kommer du att vara i en roll där kommunikation är nyckeln. Konsulthantering innehåller mycket administrativt arbete som du behöver känna dig bekväm i. Det förutsätter också att du är ett strukturerat geni som drivs av ordning och reda.

Som försäljningsansvarig i Service Area, kommer du att arbeta med resursallokering av olika roller inom IT, såsom arkitekter, kravanalytiker, testare, testledare och release koordinatorer för olika projekt. Uppdraget omfattar också att definiera och genomföra processer och mallar för allokering, samt att arbeta med uppföljning och prioritering av resurser

Arbetsuppgifter:

• Administrera hela konsultupphandlingsprocessen från början till slut: registrera jobbannonser, skanna CV, intervjuer, skapa konton, beställningsutrustning för nya och inbyggda konsulter.

• Introducera, följa upp och avsluta konsulter.

• Interagera med lokala och offshore-leverantörer angående resursuppfyllelse på operativ nivå i enlighet med divisionens försäljningsstyrningsmodeller.

• Stöd inom konsult relaterade frågor.

• Hantera relationer till Central Sourcing.

• Nära samarbete med projektledare så att du får en förståelse för vad laget letar efter.

• Nära samarbete med Personal Responsibles så att resurshanteringen får bästa kompetens och värde för pengarna.

• Utbilda interna kunder i konsultupphandlingsprocessen.

• Övervakning av kontraktets milstolpar och datum för uppsägning av kontrakt.

• Delta i olika resurs- och inköpsmöten.

• Månadsprognos och rapportering.

• Koordinera platsplaner och rapportera månadsplaneringsprognoser.

• Hantera inkommande resursförfrågningar.

• Granska inlämnade resursförfrågningar så att rätt kompetens läggs till och rätt mängd resurser.

• Statusrapporter och informera kontinuerligt till olika intressenters genomkommande möten / e-post / webb.

• Utveckla processer / mallar för fördelning och prioritering samt behålla befintliga.

• Kommunicera processer i organisationen.

Kravprofilen:

• Du är van att kommunicera processer inom organisationen.
• Du har stort intresse för att möta nya människor.
• Du har utmärkta kompetenser i Office och särskilt i Excel.
• Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ samt samarbeta.
• Du har hög integritet.
• Du är en utmärkt kommunikatör, både på svenska och engelska.
• Du är en lagspelare!

Meriterande:

• Kunskap i Sourcing relaterade frågor som planering och rekrytering.

• Erfarenhet av att arbeta med leverantörer.

• Erfarenhet av IT rekrytering

Som person är du driven och flexibel, du är van att arbeta på ett strukturerat och proaktivt sätt.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen.

Din ansökan ska innehålla cv på engelska och ett personligt brev på svenska, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten).

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.

Om JobQuest

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-04-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjut Adalberth

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3452801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: