Processutvecklare till Kundserviceenheten

Pensionsmyndighetsutredningen / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndighetsutredningen i Gävle, Stockholm eller i hela Sverige

Kort beskrivning av företaget:
Pensionsmyndigheten ansvarar från den 1 januari 2010 för administrationen av inkomstgrundad ålderspension och pensionsrelaterade försäkringar och förmåner. Målet med Pensionsmyndigheten är en sammanhållen och effektiv administration av allmänna pensioner som motsvarar medborgarnas behov av kunskap och information i pensionsfrågor. Myndigheten kommer att ha ca 900 anställda och bedriva verksamhet på åtta orter i landet.
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.
Titel: Processutvecklare till Kundserviceenheten, Kundmötesavdelningen
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som processutvecklare arbetar du med att analysera och följa upp verksamheten, identifiera förbättringsområden och lämna lösningsförslag för effektivisering, såväl när det gäller "hårda" som "mjuka" frågor.
I rollen som processutvecklare kommer du att arbeta aktivt och nära enhetschefen och gruppcheferna på enheten. Du kommer att delta i utvecklingsprojekt tillsammans med processutvecklare från andra avdelningar.
Uppdraget kommer att innehålla utmaningar och variation i ett uppbyggnadsskede av en ny verksamhet.
Placeringsort för tjänsten är Gävle. Visst resande kommer att ingå i tjänsten.
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning inom ekonomi. Du har erfarenhet av att leda och medverka i utvecklingsprojekt. Det är meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom kundserviceområdet.
Du har förmåga att hela tiden se förbättringsmöjligheter och kan, både självständigt och i samverkan med andra, driva ett ständigt förbättringsarbete. Du är strukturerad, initiativrik och drivande. Du har helhetssyn, god analytisk förmåga och har en god samarbetsförmåga samt är en god kommunikatör.
Då enheten är i ett uppbyggnadsskede är det viktigt att du är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs.

Publiceringsdatum
2009-12-10

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Visst resande kommer att ingå i tjänsten.

Tillträde
enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-18
registreras på Ansökan sker via företagets webbplats. -lediga jobb

Kontakt
Enhetschef, Fredrik Croona, tel: 010-115 33 99

Facklig kontakt
Saco, Jonas Aronsson, tel: 08-405 52 19
ST, Ronny Krusell, 08-405 52 33

Företag
Pensionsmyndighetsutredningen

Adress
Pensionsmyndighetsutredningen
Pensionsmyndighetsutredningen S2008:05
10333 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-40551700

Jobbnummer
551055

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndighetsutredningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndighetsutredningen: