Processutvecklare Reskontra med sinne för detaljer

Svevia / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svevia i Växjö, Värnamo, Vetlanda, Karlshamn, Ronneby eller i hela Sverige

Svevia bygger och sköter om vägar, infrastruktur samt utför andra markarbeten. Vi är ett av landets största bolag inom anläggning och vägbeläggning samt ledande inom drift och underhåll av väg. Kunderna finns inom statlig, kommunal och privat sektor. Varje dag arbetar omkring 2 000 medarbetare med närmare 2 300 projekt som omsätter nästan 7 miljarder kronor.

Om tjänsten Vi söker dig som ser utvecklingsmöjligheter i allt och har förmågan att realisera dem.

I rollen som processutvecklare kommer du att jobba med utveckling i alla de processer som rör reskontrahanteringen i Sveviakoncernen - både de interna processerna hos Reskontran och de som påverkar hela organisationen. I din roll kommer du att fånga upp verksamhetsbehov för att sedan jobba fram lösningar för att täcka dessa behov.

Din uppgift består av att förenkla och effektivisera arbetet för alla andra, i stort och smått. Detta innebär i praktiken mycket arbete med felsökningar och förändringar i vårt ekonomisystem, upprättande och underhåll av excelblad för att underlätta olika typer av uppföljningar samt att tillsammans med Reskontrachefen ta fram förslag på ändrade arbetssätt. Du ansvarar även för att underhålla Reskontrans processer och dokument i Svevias ledningssystem.

I denna roll krävs samarbete både med dina kollegor på Reskontran, med vår IT-avdelning, med övriga verksamheter samt med diverse externa parter.

Tjänsten är placerad på Svevias kontor i Växjö, där du kommer ingå i en grupp om 8 personer som hanterar kund- och leverantörsreskontra för hela Sveviakoncernen. Du kommer att ingå som reskontrans representant i diverse projekt där du förväntas ta stort eget ansvar och genomföra merparten av aktuella systemtester.

Publiceringsdatum
2016-10-18

Kvalifikationer
Då vår verksamhet är mycket systembunden krävs djupa kunskaper i vårt ekonomisystem Agresso. Du bör ha tidigare erfarenhet av att ta fram egna lösningar på flöden, rapporter, browserfrågor, länkar, flexibla fält samt IA-lösningar i Agresso. Mycket goda kunskaper i excel är en förutsättning för att lyckas i rollen, tillsammans med grundläggande erfarenhet kring xml-filer och e-fakturor.

Du har också grundläggande ekonomikunskaper och dokumenterad erfarenhet av att driva och följa upp mindre utvecklingsprojekt. Utöver detta behöver du vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera både med ekonomi- & IT-personer såväl som med verksamhetsrepresentanter på ett enkelt och tydligt sätt. Du måste också ha en förmåga att se de övergripande sammanhangen mellan olika processer och själv hitta lösningar på ännu ej upptäckta problem.

Dela väg med oss
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring.

Om du vill dela väg med oss är du varmt välkommen med din ansökan senast den 20 november, men sök gärna redan idag eftersom vi kommer att genomföra intervjuer löpande under ansökningstiden. Närmare upplysningar lämnas av Linda Broby, Reskontrachef, på tel. 0470-755513.

All telefonförsäljning med anledning av denna annons undanbedes.

Varaktighet, arbetstid

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Broby 0470-755513

Företag
Svevia

Adress
Svevia
Box 4018
17104 Solna

Kontorsadress
Svevias Huvudkontor Svetsarvägen 8A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3110586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svevia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svevia: