Processutvecklare inom Reskontra till Polestar
Experis AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vi söker dig med en universitetsexamen inom ekonomi och som har arbetat med att utveckla finansiella processer. Har du omfattande erfarenhet av processer för leverantörsreskontra i ett internationellt företag eller i en Shared Servicecenter miljö? Då ska du läsa vidare.
Start: Omgående/slutet Augusti
Slut: 2025-04-30
Omfattning: Heltid
Plats: Lindholmen/ Göteborg
Uppdragsbeskrivning och huvudsakliga arbetsuppgifter
I uppdraget kommer du ge support till Shared servicecenter i ITP-processer (Invoice to Pay).
Du kommer hjälpa verksamheten med ITP-processrelaterade uppgifter.
Föreslå och implementera ständiga förbättringar av affärs- och digitala ITP-processer.
Stärka samarbetet med SSC:er för att driva processförbättringar (inklusive att ta ansvar för veckomöten med SSC-team).
Hantera dokumentationsuppgifter relaterade till ITP-processer. Stödja processägare och nyckelanvändare i olika projekt och initiativ. Stödja ekonomifunktionen med inköpsrekvisitioner och godsmottagning. Administrativa uppgifter inom ekonomi.
Publiceringsdatum2024-08-14KompetenserRätt person har en Universitetsexamen inom Ekonomi & Företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Du har stor erfarenhet av processer för leverantörsreskontra, helst i en internationell och/eller delad Shared Service Center miljö och du har tidigare arbetat med processutveckling och flödesschemamappning. Du har grundläggande kunskaper om redovisning.
Du talar och skriver flytande på engelska.
Kunskaper i Readsoft, Mediusflow, Workday, SAP, VIM och Visio är meriterande.
Övriga krav
Som person är du driven, har en proaktiv attityd till problemlösning och du föreslår förbättringar när du ser möjligheter. Du har lätt för att kommunicera med andra och interagerar effektivt med olika intressenter. Viktigt är att du trivas i en miljö med högt tempo och snabba förändringar.
Teamet
Ekonomiprocessteamet består av den ekonomiske processledaren och tre processägare uppdelade på Record to Report, Invoice to Pay och Invoice to Cash. Totalt är de 13 kollegor som arbetar med process- och systemutveckling inom ekonomi. De är länken mellan koncernfunktionerna inom finans (såsom koncernredovisning, finansiell efterlevnad, skatt, treasury etc.), olika affärsfunktioner och outsourcade redovisningsteam runt om i världen. Det är en volatil miljö med högt tempo där de kombinerar nya affärsidéer med regelefterlevnad och effektivitet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd av Jefferson Wells och uthyrd till kunden med placering i Göteborg. Uppdraget startar omgående och sträcker sig fram till sista april 2025.
Kontakt och ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken med ett registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Carl-Henric Möller via telefon 031-617235. Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5b90f94a-35d3-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Kontakt Carl-Henric Möller
+4631617235 Jobbnummer 8839748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.