Processutvecklare för Support inom Process Management Service &

Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB i Stockholm, Karlskoga, Karlskrona, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster. I den spännvidden ingår såväl mobil och fast telefoni som bredband och datatjänster. Vi älskar kommunikation, därför vill vi hjälpa människor att kommunicera bättre. Med kunden i fokus erbjuder vi våra tjänster till både privatpersoner och företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Canal Digital Kabel-TV, Glocalnet, Open Net och Ownit och har totalt cirka 2 100 anställda.

Du blir en del av: Gruppen Process Management Service & Support inom produkthuset Broadband & TV som är en del av Products & IT. Vårt ansvar är förvalta och utveckla processer och verktyg för service, teknisk support för Bredbandsbolaget, Glocalnet, Open Universe och Canal Digital samt delta i olika utvecklingsaktiviteter och i projekt. Du och dina kollegor spelar en viktig roll i att stärka vår kvalitet och kostnadseffektivitet. Din inriktning kommer att vara på produkterna MBB/BBM & Open Universe supportprocesser.

Ditt ansvar: Processutvecklaren har till uppgift att med ett kund- och affärsperspektiv genomföra analyser för att identifiera förbättringar processen samt genomföra och deltaga i utveckling och förändring inom processen. Rollen innebär till del också att deltaga och säkerställa implementation i utvecklings- och förändringsarbete i enlighet med processens SLA för en produkt ur processperspektivet.

Ditt ansvar är kostnad och kvalitet i support processerna för produkterna.

I dina ansvarsområden ligger bl a

Analys av processerna för produkterna  för att identifiera förbättringar

Implementera förändringsarbete i processer för produkterna för att uppnå produktens mål (kostnad, kvalitet)

Säkra att kostnad inte drivs i processen för produkterna  till följd av förändringar eller att processens mål eller satta KPI'er påverkas negativt

Deltagande i produktteam (krav och estimering av förändringar i produkten, avvikelseskalering avseende produkten i processen)

Kontakt med leverantör på operativ nivå i förändrings och förbättringsarbete inom specifika områden

Du har:

• Högskoleutbildning är meriterande
• Erfarenhet av Kundservice verksamhet med inriktning på kundkvalitetet och support processer
• Stor erfarenhet och kunskap kring produktportfölj med tillhörande processer
• Erfarenhet och/eller utbildning inom projekt- och förändringsarbete är meriterande och även erfarenheter av Telenors projektmodell
• God affärsmässig förståelse och sätter kunden i fokus

Du är: 

• Mål och resultatorienterad, med god förmåga att initiera och avsluta aktiviteter
• Strukturerad med god förmåga att analysera och skapa ordning

• Utåtriktad och god kommunikatör i både tal och skrift, med pedagogisk läggning

• Proaktiv i ditt sätt
• Prestigelös med god samarbetsförmåga

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina Personliga värderingar överenstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort: Stockholm

Tillsättning: Omedelbart

Sök: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Malin Jurén, ansvarig chef, 0708-33 10 69, malin.juren@telenor.com .
Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Kristina Owesson, HR Business Partner, 0708-33 45 58 eller Malin Jurén 0708 33 10 69. Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-09-27

Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Publiceringsdatum
2013-09-12

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Jobbnummer
1651006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB: