Processtödjare/administratör

Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

På arbetsmarknadsförvaltningen arbetar vi med frågor som rör arbetsmarknad, flykting- och mångfaldsfrågor, försörjningsstöd och vuxenutbildning i Helsingborgs stad. Vi strävar efter att ge helsingborgarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling. administratör

Läs gärna mer om Helsingborg och arbetsmarknadsförvaltningen på helsingborg.se

Publiceringsdatum
2016-07-01

Arbetsuppgifter
Avdelningen för kvalitet och styrning ansvarar för förvaltningens samlade statistik, uppföljning/utvärdering, tillsyn, kvalitetsarbete, nämnds- och ärendehantering, större verksamhetssystem samt målstyrning.

Som ärendesamordnare har du lätt för att skapa dig en förståelse om arbetsmarknadsförvaltningens olika verksamheter och för att sätta dig in i frågor av olika karaktär. Du har lätt för att samarbeta och för att fungera som processtödjare genom att stötta handläggare i att planera, hålla samman och strukturera arbetet framåt. Ditt ansvar och din roll kommer att variera utifrån aktuell process vilket ställer höga krav på flexibilitet.

Sammanfattningsvis ansvarar du för att
• stötta förvaltningens handläggare vid genomförandet av direktupphandlingar och upphandlingar samt vägleda användare i stadens direktupphandlingssystem
• skriva överenskommelser/avtal med interna/externa leverantörer och följa upp att avtalen förlängs
• stötta förvaltningens handläggare vid ansökningar om externa medel
• fungera som back-up till förvaltningens nämndsekreterare och ta en aktiv del i den månatliga nämnds- och utskottshanteringen
• fungera som processtödjare i uppdrag som förvaltningen fått i uppdrag att genomföra
• ta fram sammanställningar av processer, projekt och möten
• handlägga ansökningar om stöd som inkommer till förvaltningen

Som ärendesamordnare kommer du att ingå i stadens nätverk för nämndsekreterare, stadens nätverk för internationella frågor, stadens vägledarnätverk för det nyligen implementerade direktupphandlingssystemet samt i förvaltningens nätverk för inköps- och upphandlingsansvariga.

Kvalifikationer
Som ärendesamordnare ska du
• ha relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• ha aktuell erfarenhet och goda kunskaper i lagstiftningen inom området
• kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara van vid hög förändringstakt
• vara serviceinriktad och kunna arbeta i flera olika processer samtidigt

Det är meriterande om du som söker har
• erfarenhet av arbete inom politiskt styrda organisationer
• ha erfarenhet av att arbeta med direktupphandling och upphandling

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi är en organisation som arbetar med och för människor och sätter stort värde på att du har en positiv människosyn och ser möjligheter och tillgångar i alla människor.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande, så du är varmt välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 31 juli 2016. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 46/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Olsson, Avdelningschef för kvalitet och styrning 042- 10 64 85 bjorn.olsson@helsingborg.se

Facklig kontakt
Lotta Olsson, SACO/SSR 042-10 65 91 lotta.olsson@helsingborg.se
VISION 042-10 50 93 exp@vision-helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
2935555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen: