Processpecialist

Vattenfall AB / Organisationsutvecklarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige

Continuous Improvement är en supportenhet inom Vattenfall Kundservice. Vi arbetar vi med att ständigt förbättra och utveckla våra processer. Vi stöttar processägaren i att driva processarbetet för att möta kundens och uppdragsgivarens behov och önskemål. Med placering i Umeå.

Nu söker vi flera Processpecialister till Umeå

Ditt ansvar som Processpecialist
Här kommer du att driva och utveckla arbetet med ständiga förbättringar inom flertalet olika processer. Du kommer på egen hand att driva förbättringsinitiativ och även delta som resurs i projekt för att ta fram nya lösningar, produkter och tjänster samt säkerställa att vi etablerar arbetssätt och har processer på plats för att stödja framtagna lösningar. Du kommer även att arbeta med revisioner och underhåll av befintligt framtagna processer och arbetsinstruktioner. Arbetet sker delvis i projektteam, men du måste också ha en stor förmåga att arbeta självständigt. Vi utvecklar just nu vår kundservicelösning i Finland vilket innebär framtagande av både processer som mätetal och uppföljningen av dessa. Detta innebär också att resor förekommer.

Som Processpecialist behöver du följande kvalifikationer
Du har god analytisk förmåga i kombination med ett operativt, lösningsorienterat förhållningssätt. Du är noggrann och målinriktad med hög integritet. Du är duktig på att skapa och underhålla dina nätverk och har en mycket god kommunikativ förmåga.
Det är meriterande med kunskaper inom processmetodik, Lean/SixSigma eller liknande och vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning. I det här arbetet är det viktigt att du trivs med och kan arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och deadlines.
Vi ser gärna att du förutom goda kunskaper i svenska och engelska även talar och skriver flytande finska.

Vi söker dig med god kännedom om kundserviceprocesser och elbranschen. Det är en merit om du har kännedom om Vattenfalls kundservicearbete eller liknande bransch. Du är en van SAP-användare (CRM/ISU) med bred generell datavana.

Mer information
Välkommen in med din ansökan innehållande CV och personligt brev via länken nedan , sista ansökningsdag är 8 mars 2015. Vill du vara med och göra skillnad?

För mer information om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Sjölund, 070-395 57 93. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Carina Harre, 076-763 30 89.

Fackliga representanter
Carl-Gustaf Angelin, Akademikerna, Per Lindberg, Unionen, Michael Mukka, SEKO, Birgitta Carlsson Allmér, Ledarna. Du når representanterna via Vattenfalls växel, 08-739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

For Vattenfall every customer matters. We are in a market where in the end all competitors have almost the same products and it is the way the customer perceives our offer and the service that makes the difference. Within Customer Service we all care to create value for our customers and thus for Vattenfall. We strongly believe that there is a clear link between satisfied customers and skilled, highly motivated personnel which leads to a profitable business. Therefore we want to create the most loyal customer base, by being the most effortless company in the energy sector to do business with.

Publiceringsdatum
2015-02-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Ansök via vattenfall.se/jobb

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
16956 Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-739 50 00

Jobbnummer
2170451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: