Processledare/Systemadministratör inriktning hjälpmedelsdatabas

Regionservice, Inköp, Produktstyrning / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice, Inköp, Produktstyrning i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Förvaltningen Regionservice är Västra Götalandsregionens interna serviceleverantör. Vi levererar service inom administration, hjälpmedel, inköp och upphandling, telefoni, materialförsörjning, måltider, städ, transporter, tryckeri, tvätteri och vaktmästeri. Genom dialog och ständig utveckling uppfyller vi våra kunders behov av effektiva servicetjänster. Engagerade medarbetare och ledare är en förutsättning för att nå vår vision; att bli Sveriges ledande serviceleverantör

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Område Inköp har som uppdrag att svara för strategisk upphandling och lokal inköpsservice för Västra Götalandsregionens samlade behov av varor och tjänster. I uppgiften ligger att bryta ny mark och att genomföra offentliga upphandlingar inom nya områden med koncernnytta och professionalism som ledstjärna- allt för att tillföra resurser till kärnverksamheterna. Västra Götalandsregionen upphandlar till ett årligt värde av cirka 14 miljarder kronor och är en av de största aktörerna på marknaden.

Område Inköp betsår av 6 enheter med totalt cirka 120 medarbetare. Placeringsorter är Götebrog (Mölndal), Borås, Vänersborg och Skövde. Se även www.vgregion.se/inköp

Publiceringsdatum
2013-12-02

Beskrivning
Enhet Produktstyrning arbetar med att få upphandlade/avtalade produkter beställningsbara och flödet problemfritt för kund och medarbetare/roller i Västra Götalandsregionens E-handelssystem. Vår uppdragsgivare är främst Västra Götalandregionen, men vi utför även uppdrag åt externa verksamheter.

Då vi fått ett nytt nationellt uppdrag söker vi två medarbetare som ska arbeta med den nationella hjälpmedelsdatabasen i Produktkatalogen. Du kommer att arbeta med kategoristruktur, ge kvalificerad support och utbilda användare/roller samt utveckla Produktkatalogen. Andra arbetsuppgifter är att arbeta med produktinföranden, kontakt med användare av databasen, leverantörer med mera.

Kvalifikationer
Du har avslutad gymnasieutbildning med IT- eller teknisk inriktning eller motsvarande kompetens. Du har påbyggnadsutbildning med inriktning mot systemutveckling/-kunskap, IT, drift eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har arbetat med E-handelssystem, särskilt Västra Götalandsregionens Produktkatalog/Marknadsplatsen. Eftersom tjänsten innebär att arbeta med den nya nationella hjälpmedelsdatabasen är det även meriterande med kunskap om hjälpmedelsprodukter samt klassificering av hjälpmedel utifrån ISO 9999. 

Du har god IT-vana och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Då arbetet innebär att självständigt informera, utbilda och supportera användare både inom och utanför VGR är det viktigt att du individanpassar ditt arbetssätt, är pedagogisk och tycker om att samarbeta. Du är utåtriktad och har lätt för att kommunicera på svenska i tal och skrift. Arbetet är självständigt och ställer krav på ordning och reda samt förmåga att prioritera rätt och fatta egna beslut. Du är kreativ och har analytisk förmåga för att förstå och lösa problem.

Arbetet innebär resor inom Västra Götalandsregionen.

Kunskap och kännedom om Västra Götalandsregionen är värdefull.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-29
Ange följande referens när du ansöker: 2013/3244
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunnel Pettersson, enhetschef 076-113 11 58

Facklig kontakt
Annika Rolander, Vision 031 7051641
Daniel Erixon, Vårdförbundet 0761 038294

Företag
Regionservice, Inköp, Produktstyrning

Adress
Regionservice, Inköp, Produktstyrning
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1718028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice, Inköp, Produktstyrning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice, Inköp, Produktstyrning: