Processledare med inriktning på hållbara transporter till Kommun
Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Kommunservice är ett av Norrköpings kommuns fem kommunstyrelsekontor, som är en förvaltning direkt under kommunstyrelsen. Inom kommunservice finns en funktion för hållbar utveckling, ett antal nationella och internationella projekt, utredningar inför beslut och universitetssamverkan. Verksamheten leds av en förvaltningschef.
Till funktionen för hållbar utveckling söker vi en processledare och koordinator under ett år. Vi har spännande arbetsuppgifter som väntar under detta år.
Publiceringsdatum2014-01-22Dina arbetsuppgifterArbetet är processinriktat främst på strategisk övergripande nivå där vi leder och utvecklar våra ansvarsområden genom kontakter i interna och externa nätverk.
Du kommer huvudsakligen att ansvara för eller vara delaktig i arbete med hållbara transporter och Mobility Management inom sakområden såsom Ostlänken, samordnad varudistribution av kommunala inköp, styrdokument för trafik, parkering och kollektivtrafik samt åtgärdsvalsstudier med mera.
Du kommer även att göra utredningar inom ditt område, utforma tjänsteskrivelser för politiska beslut i kommunstyrelsen, svara på interna och externa remisser, medborgarförslag och motioner.
ProfilVi söker dig med miljövetarutbildning eller motsvarande, med flerårig erfarenhet av processledning med inriktning på hållbar utveckling, hållbara transporter och Mobility Management. Du har erfarenhet av strategisk ledning, att leda personal i processer för utveckling och förändring samt att samverka med externa parter, såsom universitet och forskning, SKL, Länsstyrelsen, Landstinget och andra regionala organ. Logistikkompetens är en merit.
Du har förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Som person är du välstrukturerad, organiserad och initiativrik. Du är självständig, målmedveten och drivande i ditt arbetssätt samt har bra samarbetsförmåga då rollen kräver många kontakter och mycket samverkan. Du är flexibel och ser förändringar som en utmaning. Du har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.
Mer information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat under ordinarie befattningshavares föräldraledighet med start 7 april.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Jannica Schelin, processledare/koordinator, telefon 0730-20 19 58 eller förvaltningschef Per Bäckström telefon 011-15 60 97.
Din ansökan vill vi ha senast 9 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningVikariat , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1756659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.