Processledare För Incident Management (itil)
Landstingsstyrelsens Förvaltning / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm,
Huddinge,
Haninge eller i
hela Sverige SLL IT
Administration
Vill du arbeta med IT för framtidens sjukvård? Är du sugen på att gå vidare mot nya utmaningar och vidareutveckla dig i din ledarroll? Uppskattar du att arbeta i en organisation där det du åstadkommer har en stark koppling till verksamhet som berör de flesta medborgare? Är du en person med nyfikenhet, starkt personligt driv och förmåga att leverera? Då är SLL IT arbetsplatsen för dig.
SLL ITs uppdrag är att bedriva kostnadseffektiv IT-verksamhet till vården i Stockholms läns landsting. Vi är ca 370 medarbetare som sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi söker nu en processledare för Incident Management till SLL IT.
Publiceringsdatum2016-07-14Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som processledare handlar om att ansvara för en eller flera processer enligt ITIL v3. I nuläget avser uppdraget dock enbart Incident Management.
SLL-IT har idag etablerat följande processer:
• Incident Management
• Problem Management
• Change Management
• Request fulfillment
Rollen som processledare för Incident Management är idag vakant. Vi har också ambitionen att etablera fler processer framöver för till exempel Knowledge och Configuration Management vilket kan innebära att du som processledare kan ansvara för en eller flera processer. Incident Management är etablerad som funktion och bemannas av ett operativt team på ca 6-7 personer där en har rollen som Acting Incident Manager varje dag.
Processledarens arbetsuppgifter innebär bl a:
• Säkerställa att standarder och procedurer följs i det dagliga arbetet
• Identifiera ändringsbehov och implementera förändringar i processen
• Identifiera undantag och avvikelser från processen samt hantera dessa
• Kommunicera nya och förändrade policys
• Följa upp och ta fram och distribuera processrapporter
• Verka som kontaktperson för processen, kommunicera med övriga processledare, tjänsteansvariga och ledning
• Etablera mätningar och mål avsedda att öka processens effektivitet och verkan
• Utgöra operativ eskaleringsnivå för IM-funktionen vid Major Incidents
Ansvar
• Processledaren ansvarar för en/flera processer
• Processledaren stöttar processägaren i att processen som helhet är ändamålsenlig, effektiv och flexibel samt utvecklas och förvaltas
• Processledaren ansvarar för att utvärdera och följa upp processen
• Processledaren assisterar vid processrevision
Kvalifikationer• ITIL foundation v3 certifiering är ett krav
• Flytande svenska i tal och skrift
• Kundorienterad
Tidigare erfarenheter:
• Ledarerfarenhet och processutveckling är meriterande.
• Erfarenhet som Incident, Change aller Problem Manager meriterande
• Erfarenhet från arbete inom Service Management området är meriterande.
• Fler certifieringar inom ITIL
• Ansvar för kundrelationer
Dina personliga egenskaper• Du har ett strukturerat arbetssätt, arbetar målinriktat, vågar ta mandat
• Du har förmågan att leverera service med kvalitet såväl internt som mot våra uppdragsgivare.
• Du är kommunikativ och kan hantera dialog med alla inblandade roller som t ex tekniker, chefer, kunder och andra intressenter
• Du har förmågan att leverera service med kvalitet såväl internt som mot våra uppdragsgivare.
• Du är mycket stresstålig och klarar av att hålla hög nivå även under större pågående incidenter
Övrig information:
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdehet och mångfald.
Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag.
Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.
Varaktighet, arbetstid
Fast anställning Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: LSF-16-90484
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Anders Mannegard 0700038739
anders.mannegard@sll.seEnhetschef (tf processägare) Daniel Skipper 08-12317964
daniel.skipper@sll.seFacklig kontaktSACO Gunilla Evanth 08- 123 142 36
Vision Anne-Lie Vestlund 08-123 142 80
FöretagLandstingsstyrelsens förvaltning
AdressLandstingsstyrelsens förvaltning
Box 22550
10422 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 45
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2954988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.