Processledare För Ibic

Karlskrona kommun / Organisationsutvecklarjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskrona kommun i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Olofström, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Äldreförvaltningen söker

Processledare för verkställigheten av IBIC

Äldreförvaltningen är en del av Karlskrona kommuns verksamheter och vi ansvarar för vård och omsorg till personer som är 65 år och äldre. Inom Äldreförvaltningen inför vi IBIC - Individens behov i centrum - och söker nu dig som vill arbeta som processledare hos oss!

Om IBIC
IBIC - Individens behov i centrum - är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt dom syftar till att vara ett stöd för handläggare och utförare vid identifiering och beskrivning av individers behov, resurser, mål och resultat. Genom att använda WHO:s internationella klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa - ICF - skapas möjlighet till användningen av ett gemensamt språk och dokumentation för att tillgodose individens behov och ta vara på den enskildes resurser på bästa sätt.

Mer information finns på www.socialstyrelsen.se/individensbehovicentrumibic

Under din första tid som processledare kommer du att få genomgå en utbildning som genomförs av Socialstyrelsen. Mer information om utbildningen finns här.

Uppdraget
Vi erbjuder dig ett intressant uppdrag där du får vara drivande i att föra in IBIC som arbetssätt i vår organisation. Införandet har redan påbörjats i mindre utsträckning i förvaltningen och ditt främsta uppdrag blir att fortsätta driva arbetet framåt. I rollen som processledare kommer du agera stöd till chefer och medarbetare under implementeringen, anordna utbildningsinsatser, samverka med andra professioner och externa parter samt informera och presentera ditt arbete och dess utveckling i olika forum.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i uppdraget behöver du erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Erfarenhet av arbete med processledning och kunskaper inom socialrätten är meriterande.

Uppdraget som processledare innebär mycket självständigt arbete vilket kräver god förmåga att planera och genomföra insatser på egen hand samtidigt som du ska kunna samverka med andra. Du behöver ha god kommunikativ och pedagogisk förmåga, vara en god lyssnare och kunna möta människor utifrån olika förutsättningar och situationer.

Körkort för bil är starkt rekommenderat.

Om anställningen
Allmän visstidsanställning under 2 år med 100% sysselsättningsgrad.
Tillträde enligt överenskommelse under hösten 2018.

Kontaktpersoner
Eva Herbertson, utvecklingschef, 0455-30 44 12

Fackliga företrädare
Vision, Camilla Svensson, 0455-30 45 04
Ledarna, Ywonne Eriksson, 0455-30 45 78

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2018. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.

Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
• .

Publiceringsdatum
2018-07-18

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt


Företag
Karlskrona kommun

Adress
Karlskrona kommun
Hamngatan 7 B
37183 Karlskrona

Kontorsadress
Hamngatan 7 B

Jobbnummer
4257329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskrona kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskrona kommun: