Processledare/Biståndshandläggare

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.

Socialförvaltningen söker till Myndighetsgruppen:

Processledare/Biståndshandläggare 100%

Ref.nr: 171/2016
Tjänsten: Tillsvidare 100%
Sista dag att ansöka är 2016-10-05
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Urvalsprocessen kan komma att påbörjas under rekryteringsperioden.

Välkommen till en toppen arbetsplats och ett meningsfullt arbete!
Nu söker vi dig, som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet.

Vi söker en processledare/biståndshandläggare som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamhetens behov.

Publiceringsdatum
2016-09-13

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för processen inom biståndshandläggningen på förvaltningen och leder teamet.

För att lyckas i rollen som processledare, så söker vi dig som med engagemang, mod och tydlighet vill vara med och leda utvecklingen inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att påverka verksamheten.

Du är direkt underställd socialchefen. Ditt arbete blir att stötta och vägleda handläggarna inom biståndsteamet och delta i arbetet med myndighetsutövning.

Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen samt lagen om färdtjänst och riksfärdtjänst. Myndighetsgruppen består av fyra handläggare varav en är LSS-handläggare.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning från socionomlinjen med inriktning mot äldre och funktionshindrade, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du har erfarenhet av biståndshandläggning.

Du har god kunskap om gällande lagstiftning, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett självständigt arbetssätt och är öppen för förändringar.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbetsledning och processledning.
Det är meriterande om du behärskar det finska språket.

Övrig information
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef, Eva Blomberg, tfn 0223-44278
eva.blomberg@fagersta.se

Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt Vision tfn 0223-442 95

Välkommen med din ansökan med meritförteckning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 171/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Eva Blomberg 0223-442 78

Facklig kontakt
Ordf Vision Britt-Marie Nohrstedt 0223-442 95

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Norbergsvägen 19
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Norbergsvägen 19

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3044452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: