Processledare, Anderstorpsgymnasiet

Skellefteå kommun, Gymnasiekontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Gymnasiekontoret i Skellefteå

Skellefteå gymnasieskola vill tillhöra landets toppskikt och erbjuder gymnasieutbildning vid tre kommunala gymnasieskolor Anderstorpsgymnasiet, Baldergymnasiet och Naturbruksgymnasiet. Våra gymnasieskolor har ca 2 500 elever fördelade på 17 gymnasieprogram och gymnasiesärskola. Behöriga lärare och engagerad personal som tillsammans med skolledning och förstelärare utvecklar utbildningen skapar en god miljö för växande och lärande där professionalitet, engagemang och framsynthet är ledord. Samverkan med vuxenutbildning, arbetsmarknad och yrkeshögskola som ingår i förvaltningen bidrar till synergieffekter. Tillsammans når vi målet en skola i toppklass.

Anderstorpsgymnasiet erbjuder både högskoleförberedande- och yrkesprogram samt introduktionsprogram och har ca 1 300 elever. I nyrenoverade och ändamålsenliga lokaler utvecklar vi tillsammans en skola där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. Genomtänkta IT-satsningar och professionellt elevstöd bidrar till att nå målen.


Publiceringsdatum
2016-12-27

Arbetsuppgifter
Projektet kallas för RUM - Riktad Utvecklingsinsats för ungdomars Mående. Syftet är att få möjlighet att testa, utvärdera och implementera olika sätt att arbeta i skolan för att minska sjukskrivningar orsakade av psykosocialt mående, upplevd stress och meningslöshet på de högskoleförberedande programmen. Syftet är också att öka lusten till lärande och skolarbete.

Som processledare arbetar du tillsammans med en referensgrupp på Anderstorspsgymnasiet inom ramen för RUM-projektet. I uppdraget ingår även omvärldsbevakning inom aktuellt skolforskningsområde.
Du ska dessutom återrapportera till referensgruppen och skolans ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom området.

Du har
• analytisk kompetens och vetenskapligt förhållningssätt
• kompetens att leda processer och utvecklingsarbete
• kompetens inom nätverkande
• erfarenhet av processledning
• erfarenhet av arbete med unga och vuxnas hälsa
• erfarenhet av pedagogisk verksamhet
• förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Som person har du en god samarbetsförmåga och är analytisk och vidsynt.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare

ÖVRIGT
Vi är Samhällsbyggare!

Vi finns till för Skellefteå kommuns medborgare, kunder och andra berörda. Vårt uppdrag är att ge dem den service som får samhället att fungera väl och utvecklas. Värdegrunden är en utgångspunkt och ett förhållningssätt för oss som medarbetare i Skellefteå kommun. Vi har meningsfulla jobb och kan känna stolthet i att vi gör skillnad för andra, varje dag.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Allmän visstidsanställning 50 %, 2017-01-09 -- 2018-06-15. .

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A639764/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla-Britt Persdotter 0910-73 50 00
Sara Lundström Haglind 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, gymnasiekontoret

Adress
Skellefteå kommun, gymnasiekontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
3234021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Gymnasiekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Gymnasiekontoret: