Processledare

Stadskontoret / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

IS/IT avdelningen
IS/IT-avdelningen inom Jönköpings kommun har det samlade ansvaret för E-förvaltningsutvecklingen, kontaktcenter och IS/IT. Våra ledord är anpassningsförmåga, god ekonomi genom kostnadskontroll samt kvalitet på leveranser. Vi har ett E-program och en IS/IT-strategi som har beslutats, där kommunens målsättning är att vara en av de 10 bästa kommunerna inom E-förvaltningsområdet. Vidare är vi på väg att samordna systemförvaltningen inom hela kommunen. Vi ansvarar även för IS/IT-drift och telefoni, teknikutveckling samt att ge verksamheterna E-förvaltningsstöd och IS/IT-utvecklingsstöd inklusive metoder och verktyg för bl a systemförvaltning, projektledning och processkartläggning. Ett uttryck för den expansiva utvecklingen är Jönköping kommuns kontaktcenter. Där skall alla som vänder sig till kommunen få bästa möjliga service och det skall alltid upplevas som enkelt. Kontaktcenter:s huvuduppdrag är att ge övergripande information och handläggning av ärenden där vi täcker samtliga förvaltningar i Jönköpings kommun.
Processledaren ansvarar för kontaktcenter processen och säkerställer att de tjänster som produceras levereras med en optimal servicenivå, god kvalitet och med hög kostnadseffektivitet. Kontinuerlig utvecklig av samt tillförande av nya tjänster och funktioner i kontaktcenter ingår som en del av ansvaret. Du arbetar med medborgarna, näringslivets och föreningarnas behov i fokus men är också en intern levernatör av tjänster till förvaltningarna. I uppdraget ingår coachning av kommunvägledarna. Din roll innebär även att planera och hålla i olika möten i kontaktcenter och tillsammans med kundansvarig arbeta på ett enhetligt sätt med förvaltningarna . I arbetet ingår också att aktivt samarbeta med övriga processledare och personalledare och då särskillt med processledaren för IS-IT tjänst och logistik som en del av arbetet. Du ingår också i IS-IT avdelningens ledningsgrupp. Arbetet förutsätter att du har förmågan att skapa och underhålla goda kontakter, både inom kommunens förvaltningar och internt på IS/IT avdelningen.
Vi söker dig som är serviceinriktad, är professionell i ditt bemötande och har god förmåga att leda människor. Vi ser att du har dokumenterad erfarenhet av kontaktcenter och förstår hur verksamheten i ett kontaktcenter drivs samt har goda kunskaper i processarbete. Som person är du driven, självständig, lösningsorienterad samt metodisk Du har har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska. Du som jobbar i kontaktcenter är en god ambassadör för kommunen Vi ser att du har en högskoleutbildning inom t ex humaniora, samhälle,juridik eller IT. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2011-12-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enl. överenskommelse Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-22
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Elisabeth Novakovic
Rådhuset
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 11-04-0053
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kontaktcenterchef Michael Fager, 036-10 24 30
IS/IT Chef Janne Dicander, 036-10 53 06
VISION Kenneth Axelsson, 036-10 56 44

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset
55189 Jönköping

Jobbnummer
1109828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: