Processledare

Experis AB / Byggjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Lindesberg, Arboga eller i hela Sverige

Vill du vara med och förändra fastighetsbranschen? Sök då tjänsten som Processledare BIM!

Vi på Jefferson Wells söker på uppdrag av Örebroporten Fastigheter AB just dig som vill arbeta som Processledare BIM.

Örebroporten är idag ett av de ledande företagen i Sverige inom proptech och digitala tvillingar. Nu tar vi nästa steg för att ytterligare positionera oss i denna utveckling, där du kommer att få en viktig roll. Vi söker dig som vill bidra till att behålla vår position i denna ständigt utvecklande bransch.

Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!



Publiceringsdatum
2022-11-01

Om tjänsten
I rollen som Processledare BIM kommer du att förvalta och utveckla arbetssätt kopplat till BIM-modeller och kopplingen till vår digitala tvilling samt andra digitala plattformar. Arbetssätten kommer du ta med dig in i Örebroportens byggprojekt där du kommer driva BIM-frågor utifrån Örebroportens perspektiv. Du kommer vägleda projektörer i BIM-projekteringen efter de manualer och arbetssätt som är framtagna och kvalitetssäkra de aktuella leveranserna. Tillsammans med Utvecklingsledare Digitalisering leder ni arbetet för att utveckla mallar och strategier så att BIM-arbetet stödjer den övergripande digitaliseringsstrategi som Örebroporten har.

I din roll som Processledare BIM har du ansvar för att:

* BIM-samordna projekt från Örebroportens perspektiv

* säkerställa att BIM-modellen fyller rätt funktion kopplat till rätt skede.

* Uppdatera och utveckla centrala BIM-strategier och BIM-instruktioner
* Skapa mallar för rätt informationsflöde i BIM-modeller.



I den löpande vardagen driver, förvaltar och utvecklar du arbetet genom att:

* Administrera BIM-modeller och DWGer på BIM360 så Örebroporten har ett komplett modellarkiv
* Säkerställa att vår ritningsplattform Fastighetswebben hela tiden är uppdaterad med de senaste ritningarna och DU-handlingarna
* Stödja projektledare i BIM-frågor
* Revidera revitmodeller i realtid efter mindre ändringar har skett.



I rollen ingår även att ständigt utveckla eget och avdelningens arbete. Det innebär bland annat utveckling av interna uppdragprocesser och förbättrade arbetssätt. Arbetet sker primärt inom avdelningen men också för utveckling av hela bolaget.







Den vi söker

Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har frihet att agera fritt inom ramen för dina befogenheter. Du agerar snabbt och effektivt för Örebroportens bästa och visar mod och jobbar självständigt, samtidigt som du rådfrågar i större frågeställningar. Du bidrar alltid till god stämning och kreativitet.

Då arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt förstår du vikten av att vara serviceinriktad, kunna samarbeta och samverka med andra, vara prestigelös och förändringsbenägen och kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.



Vi söker dig som har goda kunskaper inom Autodesk Revit, BIM360 resp. BIM som arbetssätt.



Du har en civilingenjörs- eller högskoleexamen inom området, alt. annan utbildning och aktuell erfarenhet som vi bedömer likvärdig.



Har du erfarenhet/goda kunskaper inom följande områden är det meriterande: BIM-roll inom en beställarorganisation, kunskaper inom Dynamo för Revit, i Sharepoint, inom GIS, AutoCAD resp. MagiCAD.



Du innehar B-körkort.



Vad kan Örebroporten Fastigheter AB erbjuda dig?

Örebroporten Fastigheter AB är en liten effektiv och väl sammansvetsad organisation med 45 medarbetare. Företaget månar om sina anställda genom trygga villkor. Här präglas arbetsmiljön av bra laganda och gemenskap. Vi finns vid Behrn arena i ljusa och moderna lokaler.

Örebroporten Fastigheter AB tänker på och ser hela människan, och det är viktigt att medarbetarna känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer kunder och samhälle till nytta.

Vi utvecklar hållbara miljöer som stärker Örebro!

I den här rekryteringen samarbetar Örebroporten Fastigheter AB med Jeffersson Wells.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emil Chanodorkar på 072- 453 76 54 eller via e-post emil.chandorkar@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2022-10-23.



Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse



Välkommen med din ansökan!



Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag och vår affärsidé är att utveckla hållbara miljöer som stärker Örebro. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 380 000 kvm. Som fastighetsägare har och tar Örebroporten ett stort ansvar för den klimat- och energipåverkan som verksamheten medför. Örebroporten har en liten och väl sammansvetsad organisation med ca 45 medarbetare. Arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi tänker på hela människan och det är viktigt för Örebroporten att medarbetare känner att man har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer kunder och samhälle till nytta.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "de85eeea-70f7-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Örebroporten Fastigheter AB

Kontakt
Emil Chandorkar
+4619166552

Jobbnummer
7130938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: