Processkoordinator

Motala kommun, Fastighet / Organisationsutvecklarjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Motala kommun, Fastighet i Motala

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Tekniska serviceförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att sköta gator, parker, fastigheter och idrottsanläggningar, städa, laga mat, hämta sopor, leverera vatten och rena avlopp. Förvaltningens mål är att leverera rätt tjänst till rätt kvalité utifrån kundernas behov.

Verksamhetsområde Fastighet har uppdraget att ha totalansvar för kommunens fastigheter såväl egna, som inhyrda avseende drift, förvaltning och planering. Verksamhetsområde Fastighet utför reparations- och underhållsarbeten i kommunens egna fastigheter som omfattar ca 265 000 kvm fördelade på skolor, förskolor, omsorgsfastigheter, fastigheter för idrott-och fritidsverksamhet. Vi arbetar även proaktivt och långsiktigt med energi- och miljöfrågor kopplat till vår fastighetsförvaltning och ansvarar för verksamhetsanpassningar och ombyggnadsprojekt samt stödfunktion i större investeringsprojekt. Motala Kommun är inne i en spännande utvecklingsfas där många nya projekt och utmaningar ligger framför oss.

Publiceringsdatum
2023-06-15

Arbetsuppgifter
Som processkoordinator är det primära ansvaret att identifiera samt arbeta för att lösa problem och förbättra den totala produktiviteten. Kritiskt tänkande är viktigt för att ta bort hinder för produktivitet och upptäcka problem med den nuvarande processen. Insamling av information, iakttagelser, identifiera orsakerna i nuvarande arbetssätt, såväl som potentiella framtida problem. Arbeta fram effektiva rutiner, processer i syfte att förbättra, strukturera om, förenkla och i förkommande fall implementera digitala verktyg/arbetssätt.
Processkoordinator hos Fastighetsverksamheten är en nyinrättad tjänst i syfte att komma vidare i arbetet med verksamhetsutveckling och implementering av flertal påbörjade utvecklingsprojekt, kopplade till vårt Fastighetförvaltningssystem Faciliate.
Arbetet sker i nära samarbete tekniska serviceförvaltningen centrala verksamhetsutvecklare och digitaliseringsledare, men är direkt underställd Verksamhetsområde fastighets ledningsfunktion.
Tjänsten kan även komma innefatta ett visst ansvar beträffande systemförvaltning av IT-system.

Kvalifikationer
Kandidater med examen inom fastighetsrelaterat område eller inom fastighetsekonomi är lämpade för denna tjänst, eller motsvarande som bedöms likvärdig.
Som person tycker du om pussel och att lösa problem och som kan arbeta på både detaljerad och sammanfattande nivå kommer att uppleva mest framgång som processkoordinatorer. Du förväntas bli medveten om alla problem i en process och har en rad alternativ som kan användas för att lösa problemet.

För att lyckas i denna roll är du driven och gillar utmaningar och analysera, men även att producera, komma vidare och implementera metoder. De färdigheter som krävs för denna tjänst inkluderar avancerad datorvana, utmärkt skriftlig och muntlig kommunikation och god beslutsförmåga. Processkoordinatorer är mitt i arbetsflödet och bestämmer vilken information som ska delas och när. Detta har en enorm inverkan på produktiviteten, den totala effektiviteten och kostnaderna för en viss process. Du har även viss kunskap om ekonomi.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C145155".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Motala kommun (org.nr 212000-2817)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Motala kommun, Fastighet

Kontakt
Fastighetschef
Emil Wissman
emil.wissman@motala.se
0141225090

Jobbnummer
7885646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Motala kommun, Fastighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Fastighet: