Processförare, Västervik
Skatteverket / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som processförare
innebär att du fattar beslut och för Skatteverkets talan i förvaltningsdomstol. Du analyserar skattefrågor, prövar bevis- och rättegångsfrågor samt bygger upp en rättslig argumentation. Du arbetar nära verksamheten och fungerar som ett stöd till handläggare och revisorer i beskattnings-, förfarande- och bevisfrågor. I din roll som processförare arbetar du för ett starkt förtroende för Skatteverket.
På skattekontoret i Västervik är vi cirka 175 medarbetare. Kontoret ansvarar för ansökningar om husarbete (rut- och rotavdrag) för riket. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar i Sverige.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en juristexamen om 180p/270hp, juridisk magisterexamen om 160p/240hp eller annan relevant högskoleutbildning
• har god förmåga att kommunicera och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift
• har god samarbetsförmåga och tar ansvar för att dela med dig av kunskap till dina kollegor
• har ett gott omdöme och kan hantera de förväntningar som ställs på dig som processförare både internt och externt
• är analytisk, ser samband och konsekvenser
• arbetar strukturerat, resultatinriktat och gör nödvändiga prioriteringar
Det är meriterande om du
har fullgjord notarietjänstgöring eller annan dokumenterad erfarenhet av process i domstol. Det är också meriterande om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet från annat juridiskt och/eller förvaltningsrättsligt arbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-04-03Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Styrenius Löthman, sektionschef 010-572 28 70
Linda Södergren, facklig kontaktperson ST 010-578 77 02
Fredrik Jonsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 77 54
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1828855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.