Processförare, Karlstad

Skatteverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som processförare innebär att du fattar beslut och för Skatteverkets talan i domstolsprocesser. Du analyserar skattefrågor, prövar bevisfrågor och bygger upp en rättslig argumentation. Du arbetar även som stöd åt revisorer och skattehandläggare i beskattnings-, förfarande-, och bevisfrågor. Det är en bred roll med en spännvidd över alla skatteområden.

Skattekontor Karlstads ansvarsområden är beskattning av privatpersoner och små företag. Dessutom är kontoret ansvarigt för regionens hantering av företag inom branscherna mäklare, advokater och redovisningskonsulter, och stora delar av utlandsområdet. Kontoret deltar bl. a i insatserna kontanthandel, oredovisat, företagsinsatsen och slump samt utlandstransaktioner. Vi är ca 130 medarbetare och sitter i lokaler i centrala Karlstad.

innebär att du fattar beslut och för Skatteverkets talan i domstolsprocesser. Du analyserar skattefrågor, prövar bevisfrågor och bygger upp en rättslig argumentation. Du arbetar även som stöd åt revisorer och skattehandläggare i beskattnings-, förfarande-, och bevisfrågor. Det är en bred roll med en spännvidd över alla skatteområden.

Skattekontor Karlstads ansvarsområden är beskattning av privatpersoner och små företag. Dessutom är kontoret ansvarigt för regionens hantering av företag inom branscherna mäklare, advokater och redovisningskonsulter, och stora delar av utlandsområdet. Kontoret deltar bl. a i insatserna kontanthandel, oredovisat, företagsinsatsen och slump samt utlandstransaktioner. Vi är ca 130 medarbetare och sitter i lokaler i centrala Karlstad.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk examen inom juridik om minst 120 p/180 hp

• har relevant erfarenhet av juridiskt arbete som omfattar en sammanhängande tid av minst två år under den senaste femårsperioden

• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• har god samarbetsförmåga

• är driven och utvecklingsorienterad

• har god pedagogisk förmåga och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter

• har en mycket god analytisk förmåga och fallenhet för att se väsentligheter i omfattande material

• har en förmåga att värdera bevisningen även i komplicerade utredningar och under tidspress

• har ett självständigt, flexibelt och resultatinriktat arbetssätt

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete i domstol, t.ex. om du har haft notarieanställning eller har varit föredragande i domstol.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-03-18

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Brunzell, sektionschef 010-572 79 37
Anette Jakobsson, kontorschef 010-572 34 43
Nils-Owe Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-573 19 23
Sherly Bergdahl, facklig kontaktperson Saco 010-572 34 78
Uno Andersson, HR-konsult 010-577 43 10

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
1811056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: