Processekreterare

Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret i Tranemo

Från årsskiftet går Tranemo kommun in i en ny organisation med fullmäktige-beredningar och en kommunstyrelse med utskott. Även förvaltnings-organisationen förändras vilket innebär att det finns en kommunstyrelse-förvaltning med 5 sektioner. Utgångspunkten för förvaltningsorganisationen är bland annat att stödja de förtroendevaldas beslut med väl genomarbetade beslutsunderlag, tillgodose medborgarnas behov av service samt bidra till en positiv utveckling av kommunen som en attraktiv plats för boende, arbete, besök och etablering.
Funktionen för processtöd och medborgarservice söker nu under förutsättning av Kommunstyrelsens beslut en:
PROCESSEKRETERARE
Arbetet innebär att du tillsammans med 2 andra processekreterare samt funktionschefen ska stödja den politiska organisationen i deras beslutsfattande. Detta innebär att du kommer att stödja fullmäktiges beredningar i deras roll som ansvariga för det långsiktiga utvecklingsarbetet samt kommunstyrelsen i deras roll som ansvarig för den kommunala driftverksamheten.
Du kommer tillsammans med de övriga processtödjarna bland annat göra följande:
• Vara sekreterare och processtödjare i fullmäktigeberedningar
• Vara sekreterare i kommunstyrelsens utskott
• genomföra kvalificerade utrednings- och utvecklingsuppdrag.
• Driva på utvecklingen av en rationell ärendehantering och rättsäkert ärendeflöde.
• Bistå med processtöd till driftsverksamheterna
Du och din tjänst blir en viktig kugge i att bygga upp en ny organisation för kommunen. I många annonser står det att man ska vara spindeln i nätet men här är detta verkligen på sin plats. Vi tror därför att du har en kreativ läggning, är entusiastisk och är utrustad med en stor portion entreprenörskap. Stor vikt läggs vid god social kompetens, struktur, samarbetsförmåga och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi vill att du har relevant högskoleutbildning, gärna inom administration, offentlig förvaltning eller juridik. Funktionen för processtöd och medborgarservice kommer också att ansvara för administrationen och medverka i arbetet med kommunens fysiska planering varför erfarenhet av planadministration är meriterande.
Läs mer om Tranemo kommun och den nya organisationen på www.tranemo.se.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Upplysningar om tjänsten lämnas av kanslichef Staffan Johansson 0325-57 60 25
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0325-57 60 00.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN med löneanspråk till Tranemo kommun, Kansliavdelningen, 514 80 TRANEMO, senast 2010-11-15.

Publiceringsdatum
2010-10-20

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret

Adress
Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret
51480 TRANEMO

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0325-576000
Faxnummer: 0325-77132

Jobbnummer
758668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo kommun, Kommunstyrelsekontoret: