Processägare Kundresa

Kraftringen Energi AB (publ) / Marknadsföringsjobb / Lund
2025-10-30


Visa alla marknadsföringsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kraftringen Energi AB (publ) i Lund, Eslöv, Klippan, Helsingborg, Hässleholm eller i hela Sverige

Processägare Kundresa
Vill du vara med och forma framtidens energilösningar? Välkommen till oss - du som delar vår vision om hållbarhet i stort och i smått. Du som vill ta ansvar för energiförsörjningen och bryr dig om utvecklingen där vi bor och arbetar. Du som alltid är nyfiken på hur vi kan göra vårt energisystem ännu starkare. Vi söker dig som vill vara med på vår resa och bidra till ett hållbart samhälle för framtida generationer.
Ditt framtida team
Mitt namn är Olle Eliasson och jag kommer att vara din närmsta chef. Tillsammans med dig är vi ett team på elva medarbetare som brinner för att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder, säkerställa att vi lyckas på marknaden och skapar tillväxt för våra affärer. Du rapporterar direkt till mig, som sitter i koncernledningen, och samarbetar med kollegor över hela företaget, från våra affärsområden till digital utveckling.
Din roll hos oss
Som Processägare för vår Kundresa på Kraftringen, kommer du att utveckla och säkra en positiv och effektiv kundupplevelse genom hela kundresan.
Du verkar för att kundens perspektiv integreras i verksamhetens beslut, arbetssätt och kommunikation - från strategi till operativ leverans. Du bidrar också till att stärka företagets varumärke genom en högkvalitativ service och en kultur där kundnöjdhet ses som ett gemensamt ansvar. Tillsvidaretjänsten är placerad på Råbyvägen 37 i Lund och är på heltid.
I din roll ingår bland annat att:
Utveckla och förvalta företagets övergripande kundupplevelseplan samt tillhörande mål och nyckeltal
Identifiera och driva förbättringsområden i kundresan baserat på kundinsikter, data och feedback
Samordna och leda tvärfunktionella initiativ som förbättrar kundernas upplevelse av våra processer, kommunikation och digitala gränssnitt
Följa upp kundnöjdhetsmätningar (NPS, CSAT) och säkerställa att resultat och insikter används i verksamhetsplaneringen
Fungera som rådgivande stöd till ledning och chefer i frågor som rör kundperspektiv, service och kommunikation
Samarbeta med kundcenter, marknad, IT och affärsområden för att skapa
enhetliga och kundvänliga arbetssätt
Bidra till kompetensutveckling inom kundupplevelse i organisationen

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation, beteendevetenskap, service management eller motsvarande erfarenhet. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med kundupplevelse, serviceutveckling eller kundresa i en större organisation. Du har dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning i tvärfunktionella team. Du är van att arbeta med kunddata och analys av kundnöjdhetsresultat. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel och Powerpoint, god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Du innehar B-körkort.
Som person är du driven, uthållig och strukturerad.
Det är meriterande om:
du har erfarenhet från en bransch som till exempel energi, telekom, försäkring eller annan reglerad marknad
du har erfarenhet av CRM- och analysverktyg, till exempel Qlik och Dynamics

Vi erbjuder dig
Det krävs mod för att leda energiomställningen. Och det modet finns här, på Kraftringen. Vi tror att ett starkt energisystem börjar med medarbetare som har förutsättningar att må bra och skapa balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi förmåner som stödjer ett hållbart arbetsliv för alla som arbetar hos oss. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner.
Här får du möjlighet att växa i en organisation som driver energiomställningen framåt, samtidigt som du blir en del av en kultur där samarbete, trygghet och respekt för varandra genomsyrar vardagen. Tillsammans bygger vi framtidens energilösningar - för människor, samhälle och kommande generationer.
Låter det intressant?
Sista ansökningsdag är den 21 november 2025 men vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att skicka in ditt CV och svara på våra urvalsfrågor. Frågorna ersätter det personliga brevet och hjälper oss att lära känna dig bättre. När du skickar in din ansökan maskeras dina personuppgifter automatiskt i vårt system. På så sätt kan vi fokusera på kompetens i det första urvalet. Det är en del av vårt arbete för att bidra till ökad jämställdhet, mångfald och inkludering.
Har du frågor gällande tjänsten, kontakta rekryterande chef Olle Eliasson, chef Kundcenter, olle.eliasson@kraftringen.se. Om du har frågor rörande vår rekryteringsprocess kontakta Petra Bergqvist, HR Business Partner, petra.bergqvist@kraftringen.se.

Publiceringsdatum
2025-10-30

Övrig information
Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidat. Drog- och alkoholtest kan förekomma.
Kraftringen är en del av Sveriges totalförsvar, vilket innebär att alla tillsvidareanställda krigsplaceras enligt Lagen om totalförsvarsplikt (1994:1809). Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välkommen till en plats att växa på!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kraftringen Energi AB (Publ) (org.nr 556100-9852), https://www.kraftringen.se

Arbetsplats
Kraftringen

Kontakt
Petra Bergqvist
petra.bergqvist@kraftringen.se
+46722361307

Jobbnummer
9581783

Prenumerera på jobb från Kraftringen Energi AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kraftringen Energi AB (publ):