Processägare för in- och utbetalningar

PayEx Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).

Customer Operations utgörs av 150 medarbetare fördelat på 14 team där vi dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen.

Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Som Processägare hos oss kommer du att arbeta med löpande förbättringar och vara involverad i när vi förändrar eller tar fram nya tjänster till våra kunder. I ditt ansvar ingår;

• Processen in- och utbetalningar för samtliga system.

Du kommer bland annat att;

• Bevaka förändringar kopplat till bankernas lösningar
• Hålla ihop kontakten gentemot bankerna och andra leverantörer för in- och utbetalningar
• Optimera processflöden och arbetsuppgifter samt driva förbättringsarbeten
• Följa upp kvaliten inom processen tex. genom andel automatisk matchade betalningar
• Dokumentera och utbilda kollegor
• Ingå i krossfunktionella team tillsammans med Produkt, IT och Sales

• Ingå i Ledningsgruppen för Onboarding & Process där du är med och utvecklar enheten och processarbetet

Vi letar efter dig som är kommunikativ och som gillar att samarbeta med andra men även trivs med att arbeta sjävständigt. Vi ser att du har förmåga att planera och strukturera dina uppgifter och att du är driven och målfokuserad. I vårt team behöver vi också dig som tycker om att vara kreativ och som är lösningsorienterad.

Vi tror även att de är bra om du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
• Praktisk arbete med fakturahantering, betalningsflöden: in- och utbetalningar
• Kunskap om bankernas betallösningar är meriterande
• Goda kunskaper inom processoptimering och kartläggning av processer

• Goda kunskaper i övriga mjukvaror som Officepaketet, Visio eller liknande
• Goda kunskaper i minst ett nordiskt språk och engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av en härlig och kreativ arbetsmiljö där fokus är att utveckla vår verksamhet utifrån kundernas behov. Du blir en del av en grupp om 7 kollegor som med olika ansvarsområden strävar mot att nå våra uppsatta mål.

Vill du bli vår nya Processägare och en i vårt gäng? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2022-08-14. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Ingrid Hagström Hägglund, 070-3232099.

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168

SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106

Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-07-12

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PayEx Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PayEx Sverige AB (org.nr 556735-5671), http://www.payex.se

Arbetsplats
PayEx Sweden

Kontakt
Ingrid Hagström Hägglund
ingrid.hagstrom.hagglund@payex.com
070-3232099

Jobbnummer
6817653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: